Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde nægter at betale rykkergebyr.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har haft lidt problemer med en kunde.
Sagen er den at vi pudser vinduer hos ham hver anden måned. Regningen for december blev betalt for sent i forhold til "sidste betalingsdato" på fakturaen. Pudsningen foregik d. 11-12-15, sidste betalingsdato var 22-12-15 og fakturaen blev betalt 14 dage efter, d. 05-01-16.

Der står tydeligt på hver faktura at "Ved for sent betaling påføres et gebyr på 100 kr. som sættes på næste regning."
Så det har vi gjort.

Vi pudser hans vinduer i marts og så ender vi med at føre denne samtale via. sms:

KUNDE:
Hej i har været her i dag og pudset vinduer ADRESSE.
Og lagt en regning på 265 kr Inc gebyr på 100kr ..... Når i kommer senere og pudser end aftalt får i heller ingen regning fra mig vel...
Der er to muligheder jeg betaler regning på 165kr og i pudser stadig mine vinduer eller i mener jeg skal betale gebyret på 100kr dvs 265kr og i kommer ikke og pudser min vinduer mere...
Mvh KUNDE


OS:
Hej Michael.
Det er helt fint. Du overfører bare 265 kr. og så kommer vi ikke mere.
mvh OS.

KUNDE:
Jeg betaler 165kr og så behøver i ikke komme mere ..
Mvh KUNDE

OS:
Jeg vil foreslå at betale det fulde beløb, da der ellers vil blive leveret en ny faktura på rest beløbet, plus eventuelle gebyrer.
Mvh OS

KUNDE:
Så længe i har modtaget beløbet på regningen længe inden i fremsendt en rykker har i ikke krav på noget eykkergebyr da i ingen omkostninger har ved det.... Ved forslå dig at i kender reglerne ....
Jeg indbetaler de 165kr som jeg skylder jer for denne vinduespudsning som jeg for øvrigt ikke mener i har gjort ordenligt ...
Men i behøver ikke komme at gøre det om, da dette ikke tjener noget formål eftersom samarbejdet er ophørt .... Hvis du vil trække mig i retten eller sende det til inkasso skal du være velkommen men tror det er en dårlig forretning for dig med sags omkostninger...
Mvh KUNDE

OS:
Om hvorvidt du er tilfreds eller ej kan jeg ikke se kommer sagen ved, der er blevet pudset på samme måde som altid, som der tidligere ikke er blevet klaget over, og der er afleveret en faktura for det bestilte arbejde. Rigtigt er beløbet for sidst afleveret faktura blevet pålagt et gebyr, da forrige faktura blev betalt for sent, i henhold til den betalings dato der var blevet anført.
Dette er der også beskrevet på fakturaen, at overskrides datoen for betaling, vil der blive pålagt et gebyr på næste regning.
Og ja, samarbejdet er ophørt, men da vi ikke kræver betaling inden bestilt arbejde udføres, ligger der stadig dette mellemværende med betaling, som jeg selvfølgelig regner med vil finde sted.
Men du må have en fortsat god aften.
Mvh OS



Det skal lige siges at grunden til at vi reagerer sådan, er at han før har haft problemer med at betale regninger.
Ifølge teksten i hans tidligere bank-overførsler er han "Hr. Bankassistent etc...".

Hvad er der at gøre her?
Vi ved godt at det "bare" drejer sig om 100 kr. men man gider heller ikke at kunderne bare kan betale når de vil (i tidligere tilfælde flere måneder for sent) og så bare løbe fra konsekvenserne når vi endelig beslutter os for at give ham nogen.

Han har jo allerede sagt på skrift til os at han ville betale 265 kr. men at vi i det tilfælde ikke skulle komme mere. Gælder det ikke som noget der binder?


Tak. :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jo han vil tabe ved en inkasso - men betaler det sig?  jeg forstår godt I er sure

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.
Tak for svar. Jeg har faktisk aldrig prøvet at være i en inkasso-sag (i hvert fald ikke på denne side af den) så jeg er ikke helt klar over om det kan betale sig eller ej.

Det er min forståelse at det er skyldneren der skal betale alle udgifter medmindre han kan finde belæg for at kravet ikke er retfærdigt. Er det helt forkert?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jo - betaler sig var mere - kræfter og tid

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis klovnen har betalt hovedstolen, så lad de sidste 100 kr. flyve og brug kræfterne på de kunder, der giver jer værdi.

Det kan, som John indirekte skriver, ikke betaler sig i tid og kræfter.

Har I mange hundehoveder der ikke betaler til tiden, kan I overveje et inkassoabonnement hos et advokatkontor. Så giver I en lav, fast pris for inkassoservice uanset debetstørrelse hos skyldner.

Der er desværre mange, der direkte spekulere i at undlade at betale små beløb, da de ved, at det er resourcekrævende for kreditor at indkassere de forfaldne beløb.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad dækker de 100kr som i påfører næste faktura. Som jeg læser det har I ikke sendt nogen rykker, men bare lagt 100kr oveni næste regning eftersom betalingen for regningen i december var forsinket.

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Hvad dækker de 100kr som i påfører næste faktura. Som jeg læser det har I ikke sendt nogen rykker, men bare lagt 100kr oveni næste regning eftersom betalingen for regningen i december var forsinket.

De 100 kr. er et rykker-gebyr, og står også som et rykker-gebyr på regningen, separat fra prisen på vinduespudsningen.
Vi har bare valgt at sige at vi sætter det på næste regning, både ved manglende betalinger og forsinkede betalinger, frem for at bruge penge på frimærker.

Vi har desværre også været alt for søde førhen, så da vi nåede 1. januar 2016, hvor alle regninger fra 2015 skulle have været betalt, manglede vi stadig at få over 15.000 kr. ind fra mere end 70 fakturaer.
Så siden hen har vi bare været konsekvente og sagt at hvis man ikke betaler eller ikke betaler til tiden (fakturadato + 10 dage (+ 2 hverdage for at medregne bankoverførsel)) så får man fra januar 2016 pålagt et rykkergebyr på 100 kr.

Advarslen har stået på fakturaen siden vi startede i 2014. Vi har bare aldrig håndhævet den fordi vi håbede at det var nok at advare om det.

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Har I mange hundehoveder der ikke betaler til tiden, kan I overveje et inkassoabonnement hos et advokatkontor. Så giver I en lav, fast pris for inkassoservice uanset debetstørrelse hos skyldner.

Der er desværre mange, der direkte spekulere i at undlade at betale små beløb, da de ved, at det er resourcekrævende for kreditor at indkassere de forfaldne beløb.

Vi har kun haft 2 eller 3 der direkte har nægtet at betale, og også kun nogle få stykker der har brokket sig over at få et rykker-gebyr på fakturaen.
Men vi har dog haft et problem med at mange har ignoreret betalingsfristen, hvorfor vi nu ser os nødsaget til at begynde at håndhæve den.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er trist mand skal bøvle sådan med at få sine penge.

De 100 kr. på næste faktura er lige efter bogen, når det fremgår at betaling efter forfald er gebyrpålagt.


Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trusted Partner:

De 100 kr. på næste fakturs er lige efter bogen, når det fremgår at betaling efter forfald er gebyrpålagt.

Ja, hvis det fremgår at der opkræves gebyr ved for sen betaling. Står der derimod at der kommer et rykkergebyr, så fordrer det måske at der sendes en rykker. 

Jeg ved at vi er i det små, men jeg ville for at undgå misforståelser kalde gebyret noget andet end rykkergebyr, for det er det ikke!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)