Jeg vil gerne starte en lille hygge webshop som sælger fri luftsgrej, |
Hvis du ikke er momsregistreret skal du betale moms af det du importerer. Ud over det er der nok noget told du skal betale-
Jeg vil gerne starte en lille hygge webshop som sælger fri luftsgrej, |
Hvis du ikke er momsregistreret skal du betale moms af det du importerer. Ud over det er der nok noget told du skal betale- |
Få en Gratis Webshop Her <<<<<<
Hej jeg vil gerne tilbyde dig min hjælp og lave dig et gratis logo, da jeg selv har startet min egen virksomhed op og søger referencer. Mvh. Victor Anton. |
1 ja det er nødvendigt med CVR og importregistrering - men du kan godt undlade moms - som du så bare betaler ved importen når du er sikker på at holde dig under 50 t omsætningen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 2 ja du vil skulle betale moms af indkøb men må ikke lægge moms på salg - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/fortjeneste-regnes-altid-uden-moms.html 3 Ja du skal jo føre regnskab og ja - gennem alle bilag og så skal du udfylde udvidet selvangivelse med resultatet og lidt flere oplysninger -. Husk i regnskabet at ting du køber ikke er en udgift før de er solgt - så dit lager skal der foretages varelagerregulering for = værdien til indkøbspris øger dit resultat vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Mange tak for svar John |
du skal importregistreres uanset hvad når det er import til videresalg og dermed have CVR - men kan jo stadigt undvære momsregistrering Det som det ændrer er at når dit regnskab som du stadigt skal føre måtte vise underskud, kan du ikke trække det fra i anden personlig indkomst, det kan man kun hvis det er erhvervsmæssigt drevet med overskud forøje, mens det som skat anser som hobby import og videresalg stadigt giver skat af overskuddet vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej Victor |
Hej Jeg kan læse du gør meget for at undgå at starte egne virksomhed, men det behøver du ikke. Det er ikke så svært at oprette og drive en virksomhed i Danmark - i hvert fald ikke sværere end at undgå at tjene mere end 50.000 kr. om året og afregne moms ved import fra lande uden for EU. Opretter du et CVR og et enkelmandsfirma får du en nem lille administrativ kasse, hvor du kan hygge dig sammen med din webshop. Lidt hjælp på vejen: - Om at lave regnskab i virksomheden - Om at åbne en lille webshop - inkl. budget mvh |