Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne starte en lille hygge webshop som sælger fri luftsgrej,

Så min plan er at købe hjem fra eBay alså ude fra EU og så sælge det videre. Og jeg er 100% sikker på at alt hva der løber igennem den ene eller den anden vej vil årligt være Under 50.000kr.

1) er det nødvendigt med cvr og importregistrer mig

2) og jeg ved jeg ikke SkAL momsregistrer mig, men vis jeg ikke gør det, vil det så sige at jeg overhovdet ikke skal tænke på det med moms, og jeg kan sælge til den pris jeg vil ha uden og ligge noget moms på eller noget som helst ?

3 ) og det at holde regnskab vedr, skat, vil det sige jeg bare skal gemme alle fakture og kvitteringer, og så skrive overskuddet til skat ?

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 18:10
Fra Hammel
Tilmeldt 17. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Logoes.dk Skrevet kl. 18:17

Hej jeg vil gerne tilbyde dig min hjælp og lave dig et gratis logo, da jeg selv har startet min egen virksomhed op og søger referencer.

Mvh. Victor Anton.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:16

Flyfishing:

Jeg vil gerne starte en lille hygge webshop som sælger fri luftsgrej,

Så min plan er at købe hjem fra eBay alså ude fra EU og så sælge det videre. Og jeg er 100% sikker på at alt hva der løber igennem den ene eller den anden vej vil årligt være Under 50.000kr.

1) er det nødvendigt med cvr og importregistrer mig

2) og jeg ved jeg ikke SkAL momsregistrer mig, men vis jeg ikke gør det, vil det så sige at jeg overhovdet ikke skal tænke på det med moms, og jeg kan sælge til den pris jeg vil ha uden og ligge noget moms på eller noget som helst ?

3 ) og det at holde regnskab vedr, skat, vil det sige jeg bare skal gemme alle fakture og kvitteringer, og så skrive overskuddet til skat ?

1

ja det er nødvendigt med CVR og importregistrering - men du kan godt undlade moms - som du så bare betaler ved importen når du er sikker på at holde dig under 50 t omsætningen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

2

ja du vil skulle betale moms af indkøb men må ikke lægge moms på salg - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/fortjeneste-regnes-altid-uden-moms.html 

3

Ja du skal jo føre regnskab og ja - gennem alle bilag og så skal du udfylde udvidet selvangivelse med resultatet og lidt flere oplysninger -. Husk i regnskabet at ting du køber ikke er en udgift før de er solgt - så dit lager skal der foretages varelagerregulering for = værdien til indkøbspris øger dit resultat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 08:25

Mange tak for svar John

Men at det ikke er den store vare mængde jeg vil ha på en gang, højst 3 til 4 ting, da det er mere som lidt hoppy/hygge og om der overhovdet er et overskud, ved jeg ikke, da det ikke er overskud jeg har for øje da det er lidt tidsfordriv/ hoppy.
Ændre det noget John ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16

Flyfishing:

Mange tak for svar John

Men at det ikke er den store vare mængde jeg vil ha på en gang, højst 3 til 4 ting, da det er mere som lidt hoppy/hygge og om der overhovdet er et overskud, ved jeg ikke, da det ikke er overskud jeg har for øje da det er lidt tidsfordriv/ hoppy.
Ændre det noget John ?

du skal importregistreres uanset hvad når det er import til videresalg og dermed have CVR - men kan jo stadigt undvære momsregistrering

Det som det ændrer er at når dit regnskab som du stadigt skal føre måtte vise underskud, kan du ikke trække det fra i anden personlig indkomst, det kan man kun hvis det er erhvervsmæssigt drevet med overskud forøje, mens det som skat anser som hobby import og videresalg stadigt giver skat af overskuddet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 13:06

Hej Victor
Jeg er intresseret i din hjælp tak :) kan du skrive privat så jeg kan høre lidt nærmere :)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 13:23

Hej

Jeg kan læse du gør meget for at undgå at starte egne virksomhed, men det behøver du ikke. Det er ikke så svært at oprette og drive en virksomhed i Danmark - i hvert fald ikke sværere end at undgå at tjene mere end 50.000 kr. om året og afregne moms ved import fra lande uden for EU. 

Opretter du et CVR og et enkelmandsfirma får du en nem lille administrativ kasse, hvor du kan hygge dig sammen med din webshop. Lidt hjælp på vejen:

- Registering af virksomhed

- Om at lave regnskab i virksomheden

- Om at åbne en lille webshop - inkl. budget

mvh
Mogens

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 14:35

Mange tak Mogens :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)