Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop - ingen OsCommerce tak

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ''jesperpoul'' og alle jer andre... :)

Med OsCommerce skal du ikke tænke på programmering m.m. Dette er allerede lavet for dig. Selve designet kan man lære sig til, men de fleste jeg har hjulpet ender alligevel hos mig som kunde. Da de efter 2-3mdr. ikke har kunne formode at få lavet de detaljer som de ønskede.

Mht. dankort modtagelse m.m. De fleste betalingsgateways som du kan vælge idag, tilbyder som standard at smide et modul i nakken på dig til netop OsCommerce.

Hvis denne ikke er tilfredsstillende, kan man altid bruge et CreLoaded hvilket er den samme grund idé, men har mange flere features.

Mvh,
Christoffer
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:30

OsC er bestemt et udmærket shopsystem, men det kan nu altså ikke måle sig med et system udviklet fra bunden ( prisen er dog også helt anderledes )

Udlempen ved OsC er netop at mange har fordomme overfor systemet, samt systemet er utrolig stort. Det har mange ting i sig som ikke er nødvendige for den enkelte bruger, og derfor kan de være til gene.
Omvendt kan der være moduler man ønsker anderledes, og så kan det være forholdsvis bøvlet lige at sætte sig ind i hele OsC''s kode for at ændre noget.

Design mæssigt er det korrekt det kan laves meget om, det kræver dog også en del tid, og jeg kan ikke helt forstå hvordan du kan tage 100$ ligemeget hvordan det skal laves?
For hvis det bare er farver og nogle grafik elementer der skal ændres, bruges der jo væsentlig færre timer, end hvis hele opsætningen skal ændres samt alt grafik designes fra bunden med tilhørende logo, og ændringer efter kunden har set designet.

Citat : ripnroll: Nu er jeg ikke den store webmaster, men at designe siden er vel ikke problemet, ligger arbejdet ikke mere i at lave selve systemet? indkøbskurv, dankortmodtagelse, faktura osv..??''
Selvom programmeringen kan lyde til at være en stor sag, hvilket det som regel også er i en webshop, så er designet også en væsentlig faktor, og endda en af de ting som er hammer vigtig for en webshop. Derfor kan design fasen både være meget dyr, og tage utrolig lang tid. Så jeg vil sige der er en balancegang mellem både design og programmering i en webshop, dertil kommer SEO delen, som den seneste tid har været meget oppe her på amino ( i systemerne fra Scannet og Dandomain )

Så at bygge en webshop op fra bunden kræver meget tid, meget planlægning, og en god pose penge hvis det skal blive ordenligt.

Så inden du vælger nogle til opgaven, så sørg for at få et møde hvor i bare nøjes med at planlægge nogle hovedpunkter for hvad du ønsker at det skal munde ud i.

Held og lykke med det.

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 02:15
Dato: 2/20/2006 9:29:52 PM Forfatter: Martin Tygsen
Design mæssigt er det korrekt det kan laves meget om, det kræver dog også en del tid, og jeg kan ikke helt forstå hvordan du kan tage 100$ ligemeget hvordan det skal laves?
For hvis det bare er farver og nogle grafik elementer der skal ændres, bruges der jo væsentlig færre timer, end hvis hele opsætningen skal ændres samt alt grafik designes fra bunden med tilhørende logo, og ændringer efter kunden har set designet.

Jeg har bestilt et site til de 100$ fra ham. Det tilbud var simpelthen for godt til at jeg kunne lade være ;-)

Jeg skal nok melde tilbage og berette om hvad der sker i sagen.
Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 02:21
Dato: 2/19/2006 11:59:29 AM Forfatter:Jesperpoul
Som så mange andre går jeg med ideen om at starte en webshop. Jeg har et udemærket koncept som jeg mener der er godt potentiale i.
Jeg skal nu bruge en webshop, men vil gerne uden om OsCommerce, GoldenPlanet og alle de andre standardløsninger.

Uanset at du efterlyser noget der ikke er standard, så vil jeg alligevel foreslå at du kigger nærmere på Joomla med Virtuemart, der er lige kommet mulighed for dankortbetaling, og det ser virkelig godt ud.

Jeg har lavet en hel del shopløsninger baseret på Dandomain, Scannet, osCommerce, Quick.Cart og fælles for dem alle er at det er sidens ejer som i sidste ende er "ansvarlig" for salget, nemlig ved opdatering, brug af gode billeder og tekster/beskrivelser, oplysning af alle relevante ting om firmaet.

Flere af min kunder som bruger "standardløsninger" omsætter for pæne 6-cifrede beløb hver måned, så helt useriøst kan det ikke være ;-)
Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:52
hehe okay John. Smid et link når det er færdigt :)
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 15:25
Dato: 21-02-2006 02:14:41
Forfatter: John Sahl 

Jeg har bestilt et site til de 100$ fra ham. Det tilbud var simpelthen for godt til at jeg kunne lade være ;-)

Jeg skal nok melde tilbage og berette om hvad der sker i sagen.

Har du fået leveret det omtalte site? Det kunne være interessant at se :-)

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:44

Ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide.

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:01
Fra Ribe
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:06
InetActive
Leverandør af Joomla!CMS, Oscommerce og Zen Cart løsninger med 100% skræddersyet design.
Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:38
Kære Jens du har åbenbart misforstået det, med det menes at vi designer også Templates  vi har jo ikke skrevet at this template is designed by os, vel? Det har ikke noget at med at villede at gøre! du kan jo frit downloade mange af mambo og joomla opensource templates fra blandt andet www.joomlaos.de og mange andre gode sites. lige som du kan frit downloade Joomla og tilhørende opensource komponenter og moduler fra www.joomla.org det  ved du der godt! Det er ikke det det dreje sig om vel?
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)