Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn på virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan finder man ud af om en virksomhed har patent på sit firmanavn ?

lad os nu sige der var et firma der hed allstuff

kunne man så ikke starte et firma der hed all stuff, altså hvor man har et mellemrum eller et - mellem ordrene ?

det er fordi jeg har fundet et navn på mit kommende firma, men der er noget der hedder det i forvejen, så tænkte jeg på at

lave det til to ord ?

Hvorfor drømme hvis man kan realisere

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 15:44

Hej ved ikke hvordan man søger om det, men mit råd ville være at finde dig et nyt navn.

Hvis nu den anden virksomhed får et dårligt ry, så forbinder folk dig med den virksomhed.

Hvilket jo ikke er særlig godt, folk lægger ikke mærke til der er mellemrum.

Bare et godt råd.

God jul.

mvh

Søren 

-- Man kan hvad man vil!

Fra Strø og Frederiksberg
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:05

Drop det der med at efterligne et navn - det blver kun forvirring og ballade.

Ds tarter blot med at bruge dit nye navn (når du har checket at domænet er tilgængeligt og at du har fået retten ti det, samt at du ikke kan finde andre firmaer der hedder det samme (eller tilnærmelsesvis det samme)

Du søger om varemærke-registrering hos Patent - og varemærkestyrelsen. du kan gøre det online på. DKPTO.dk. Det beskytter dig i forbindelse med en navnestrid. (Det er dog den, der kan dokumentere at man har anvendt navnet offentligt først, der vinder en sag)

Sørg også for at få lavet et professionelt logo. Og jeg mener professionelt - ikke onkel Hans' amatørstreg!

Det skal kunne fungere i sort-hvidt. I stor størrelse, have særkende, farver der passer ind in din grafiske linie, osv.

God fornøjelse!

Mvh Søren 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 18:45

Så altså jeg skal finde et nyt navn .

sikke noget rod.

Det er noget med fashion nemlig og vil gerne have det ord i mit navn

Men der er så mange der hedder noget med fashion

går man ind på virk.dk er der flere sider med fashion

hvis alle sagde sådan så var der vel ikke så mange navne ?

superfashion

fashionhouse

fouse of fashion

fashionwear

osv.. der er masser

Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 01:09

En gylden gammel regel er, at man IKKE fortæller i navnet, hvad det er man handler med. Fordelen er - på den lange bane - at man kan skifte strategi for virksomheden uden at udhule brandet.

Tag fx nike - de hedder ikke "gummisko" Smile

Eller TDC - eller Grundfos - eller Illum eller...

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 01:49

SLN:

En gylden gammel regel er, at man IKKE fortæller i navnet, hvad det er man handler med. Fordelen er - på den lange bane - at man kan skifte strategi for virksomheden uden at udhule brandet.

Tag fx nike - de hedder ikke "gummisko" Smile

Eller TDC - eller Grundfos - eller Illum eller...

Det er egentlig lidt sjovt med det du nævner der.. Den anden dag kørte jeg forbi en rigtig flot bygning i kbh.. På deres skilt stod der så et eller andet , som jeg selvf. i skrivende stund har glemt.. Men jeg anede på ingen måde hvad de lavede, og sådan har jeg haft det med mange firmaer..

Det jeg vil frem til, er vel at man ikke nødvendigvis skal vælge et firmanavn, "bare" fordi det klinger godt.. Man skal vel på en eller anden måde også kunne relatere til hvad de laver.. Ihvertfald i starten, inden man har et reelt brand..

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 15:32

Det, jeg taler om, er virksomheder og dermed brands, der vil (og kan) leve længe.

Forestil dig NOKIA. De startede i sin tid med at fremstille træmasse til paproduktion, senere blev det bildæk og slanger, senere gummistøvler, senere computere og for tiden mobiltelefoner. Skulle de have fulgt din adfærd ville de måske have kaldt sig "Finsk Træmassefabrik".

I stedet opkaldte de deres virksomhed efter det "medie," der gjorde dem i stand til at levere træmasse på konkurrencedygtige vilkår, nemlig floden ved navn NOKIA! 

Skulle man i dit tilfælde vælge navn på samme måde, kunne du tænke på det "medie" der hjælper dig til at levere din gode vare... Det kunne være dit talent, din intelligens, dine designevner, dit købmandsskab, dit farvekendskab.

Dertil kunne du lægge den by, der er relativt kendt for international modedesign, nemlig Copenhagen.

Jge kan se på billedet at du er relativt ung og derfor kune du tilføje noget med ung (som vi jo alle gerne vil være)

"Young Copenhagen Talents" kunne på den måde udgøre et "brutto navn, der kunne inspirere til andre navne...

Fx "YCT", der både ser godt og internationalt ud. Samtidigt lyder det godt på engelsk: "WHYCETY".

Det er til at huske, det lyder godt, det ser godt ud, det kan håndteres i små formater, osv. osv

Domænenavnene YCT.dk og YCT.EU er i øvrigt ledige, men .com er taget...

Taler vi om navne, er der en lang række andre forhold der gør sig gældende, fx må lydordet ikke betyde noget grimt på andre sprog. Et dansk patentfirmas navn betyder i øvrigt "nosser" på portugisisk. Uheldigt, hvis man ønsker at eksportere mode dertil ;-))

Held og lykke med det hele!

Mvh Søren Leth-Nissen

Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 12:10

Du har ret.. jeg må finde på et andet navn !

syntes bare hver gang man har fundet på noget så er der et der hedder noget lign i forvejen.

Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 14:47
Jeg har lavet flere navne, bl.a. for TDC og SPZLAB.

Har du lyst, tid og lidt penge kan vi tage en snak om det.

Jeg er ret ofte i Jylland og en navneworkshop kan let passes ind.

Regn med en halv dags arbejde (5.000) + evt. plus efterbehandling/ansøgninger/registereringer, mv.

Mvh. Søren

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)