Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan forbereder DU dig på succes i startup?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandsynligheden for, at det første år eller to som iværksætter er slidsomme og at kunderne ikke ligefrem banker på døren, er stor.

Men hvis jeg lige må vende det på hovedet:

Hvad gør du så - eller har gjort - for at forberede dig på succes, i startup?

Jeg besøgte engang i ny café som jeg havde set reklamere for sig selv i en lokal avis. Det lød spændende og konceptet virkede anderledes og frisk. Så jeg og min daværende kæreste kørte derhen for at spise brunch omkring 3 uger efter åbning. Vi var ikke de eneste der havde fået samme tanke. Alt var kaos. Kun to var på arbejde, én til servering og en i køkkenet. Vi ventede 5 kvarter for at få taget imod bestilling, imens andre sendte deres mad retur, fordi de ikke fik det de havde bestilt, fordi maden var kold eller lignende. Servitricen var selvsagt stresset og begyndte på et tidspunkt at græde over presset. Folk gik i vrede og var skuffet over en dårlig oplevelse. Selv opgav vi tilsidst at få vores mad, men hjalp den stakkels ansatte med at rydde bordene inden vi gik. Jeg spurgte undrende om hvor hendes chef var hende og hun fortalte, at hun ikke kunne få fat i ham.

Den oplevelse har jeg tit tænkt på. Ejeren af stedet havde ikke forberedt sig på succes og måtte af samme grund lukke forretningen ned efter et halvt år. Kunderne kom aldrig tilbage og de dårlige oplevelser bredte sig som en steppebrand, så ingen nye kunder kom til.

Det er klart, at personale, service, eventuelt beliggenhed og diverse samarbejds -og leverandøraftaler skal være på plads inden man åbner. Men hvad gør DU for at forberede dig på succes, på at kunderne vælter ind og på at håndtere presset i startup?

Dbh. Johnny

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)