Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering til restaurant i udlandet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 05:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er 2 stykker, som mangler en investor til en restaurant i udlandet. Fortinsvis en silent partner. Vi har undersøgt markedet i det pågældende land og der er potentiale, men vi er i tvivl om hvor det vil være bedst at henvende sig?! Er der nogle, der har gode råd!

Indskud er ca. 2 mio. DKK.

Vh. Eivind

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:47
Det vil nok være en god ide at skrive lidt mere om jer selv og jeres projekt.Hvilket land taler vi om?Hvilken form for restaurant? Hvor stort er det samlede beløb der skal bruges? Og hvor meget af de kommer i med selv.Hvilken baggrund har i?

Tilmeldt 1. Aug 07
Skrevet kl. 09:00

Hej igen,

Først og fremmest tak for svar og glædelig bag-jul.

Vi leder primært efter en investor, som kan lægge hele indskuddet, ca. 2 mio. DKK. Indskud er til opstart af en restaurant i Helsinki, Finland. Vi har begge erfaring i restaurantionsbranchen og har set gode muligheder i storbyerne i Finland for at lave nogle asiatiske fusionsrestauranter, som laver god mad og gode coktails til rimelige priser. Det tætteste man kan sammenligne konceptet med er kæden Wagamana (som bl.a. findes i Tivoli og mange andre steder i verden).

Rådighedsbeløbet i Finland blandt den menige befolkning er relativ høj. De har endnu ikke nået samme niveau som DK hvad angår restauranter, caféer, og natklubber, og der er meget potentiale for den rette.

Vi er nødsaget til at gå mere i dybden med investor, men markedsanalyser/feasibility study samt et overblik over økonomi/budget er ved at blive udarbejdet og vi har ligeledes støtte fra det Finske statslige iværksætterråd. I første omgang ønsker vi således kun at forhøre os blandt Aminos brugere om nogen kan give råd, kender investors, eller kender egnede mennesker, der har kendskab til seed capital til restaurationsbranchen (idealt set i Finland :-))

Tak igen for svar,

/Eivind 

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 11:45

Hej Eivind

Det er få steder du kan gå hen og låne 2 mill. Uden selv at havde noget i klemme.

De fleste vil udlånere/investorer vil kræve at du/I selv kommer med noget

Tilmeldt 1. Aug 07
Skrevet kl. 22:01

Hej igen,

Jeg sætter pris på dine råd. Vi har i sinde at drive og lede restauranten, sørge for den planmæssige udvidelse, samt rekruttere de rette mennesker. Investor får med sit indskud den rette andel i projektet og vi skyder gerne penge i det selv, men råder simpelthen ikke over mange midler. Det er bestemt en chance, der skal tages fra investors side, men en kalkuleret og nøje planlagt een...lidt ligesom Trader Vic's stifter tog, da han startede i San Fran, USA, Tokyo, Japan...osv.. Trader Vic har i dag ca. 40 outlets/restauranter.

Vh. /Eivind

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 01:20

Jeg er slet ikke i tvivl om at i selv vil komme med rigtig meget viden og gå på mod.

Men alle der har starten en eller flere forretninger ved at der også kommer øv dage, og nogle gange lange øv perioder.

Personligt er der sjældent, hvis ikke nærmere aldrig jeg invistere i nogen som ikke selv har penge eller et pant i klemme.

Det er simpelthen for nemt at smide håndklædet, hvis det bliver for meget øv, eller hvis en konkurrent kommer med et rigtigt godt tilbud.

Og så står investor med håret i post kassen.

Så jeg siger ikke det er umuligt, men det er ikke en men opgave at finde et beløb i million klassen uden selv at kunne stille med penge eller pant i en mærkbar størrelse.

Tilmeldt 1. Aug 07
Skrevet kl. 08:49

Hej igen,

Det giver meget mening hvad du siger. Det er således noget vi skal sikre investor imod med en kontrakt, der binder os på bestemte betingelser -eksempelvis imod at løsrive sig, sælge, og/eller stoppe uden økonomisk forpligtelse. Markedet i Finland er klar til at modtage vores idé og vi lægger gerne 10% selv, som sagt er vi lidt for fattige til at lægge mere p.t.

Tak for dine svar og godt nytår.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:08

Hej Ravago.

Jeres idé lyder super spændende, men jeg vil gerne komme med min indskydelse udfra mine erfaringer med investeringer & investore i restaurationsbranchen.

Jeg ville meget hurtigt kunne finde jer en investor hvis i havde noget som kunne sikre hans investering, iform af en evt. en eksiterende forretning som var gældsfri, eget hus med fri værdi, eller andet.

Det kræver dog naturligvis at jeres idé holder "vand" når den bliver ordentlig fremlagt.

Men summa sumaro så er det slet IKKE muligt at finde en seriøs investor på de grundlag der er tilstede for jeres idé på nuværende tidspunkt, 200.000,- som vil være jeres risiko i hele projektet holder overhovdet ikke mod et lån på 2 mill, og uden sikkerheder og noget at tage pant i.

I må ud og arbejde med en midre forretning og få skrabet noget mere kapital sammen ;) Og når den tid så er kommet, skal jeg med glæde hjælpe jer med at finde dygtige seriøse investore.

Yderligere lige et lille spørgsmål, bare for nysgærighedens skyld, har i styr på lovgivningen omkring restaurationsdrift i finland ? tænker på Bevilling, lokaler, uddannelse, ansættelser, m.m. Kunne jo være man kunne bruge jeres viden en dag ;)

Held & Lykke

Mvh. Kasper Lybøl.

www.restaurationsinvest.dk/frameset.html 

Tilmeldt 1. Aug 07
Skrevet kl. 17:07

Hej Kasper,

Ville lige sige tak for dit svar. Det fik jeg aldrig skrevet. Nogle udemærkede betragtninger, især hvad angår tilladelser.

Vh. Eivind

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)