Hej Amino'er, Jeg har en webshop hvortil jeg bruger Dinero som bogføringssystem. Pt. bogfører jeg via finansbilag hvor jeg gøre følgende: Linje 1 - Varesalg -100 kr. Linje 2 - Fragt -20 kr. Linje 3 - Stripe Gebyr +3 kr. Linje 4 - Stripe Konto +117 kr. Dette har sådan set fungeret fint. Når der så har været overførsel fra Stripe til Banken så har jeg bogført dette via finansbilag også. På denne måde kan jeg følge præcist med hele tiden i mit regnskab og se hvad der er på diverse konti. Men er der en nemmere måde at gøre det på? Tænker at det måske er muligt at springe nogle led over. Selvom pengene først ryger til Stripe konto og 7 dage efter til Banken kan man så i regnskabet 'bare' springe dette led over og bogføre Linje 4 som Bank? og evt. udelade stripegebyr til den månedlige oversigt og så der først bogføre den ud fra det? Så Linje 4 hedder Bank +120 kr? Så sparer jeg nogle posteringer men vil så kun en gang om måneden se det korrekte resultat. Ved godt at mange kun bogføre lige op til moms osv. men jeg kan nu meget godt lide at følge med løbende. :) Derudover vil jeg da også godt vide om man kan bogføre flere faktura fra samme leverandør på samme tid eller skal man lave en postering for hver faktura? Tænker i forhold til det tal der vil stå i Banken mod det tal i Dinero?' Håber der er en venlig og kyndig sjæl der kan svare? :D God aften Jonas |
Bumper lige denne op igen. Håber at der er en der kan hjælpe :D