Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemmeste måde at bogføre webshopsalg i dinero?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har en webshop hvortil jeg bruger Dinero som bogføringssystem. 

Pt. bogfører jeg via finansbilag hvor jeg gøre følgende:

Linje 1 - Varesalg -100 kr.

Linje 2 - Fragt -20 kr.

Linje 3 - Stripe Gebyr +3 kr.

Linje 4 - Stripe Konto +117 kr.

Dette har sådan set fungeret fint. Når der så har været overførsel fra Stripe til Banken så har jeg bogført dette via finansbilag også. På denne måde kan jeg følge præcist med hele tiden i mit regnskab og se hvad der er på diverse konti. Men er der en nemmere måde at gøre det på? 

Tænker at det måske er muligt at springe nogle led over. Selvom pengene først ryger til Stripe konto og 7 dage efter til Banken kan man så i regnskabet 'bare' springe dette led over og bogføre Linje 4 som Bank? og evt. udelade stripegebyr til den månedlige oversigt og så der først bogføre den ud fra det? Så Linje 4 hedder Bank +120 kr? Så sparer jeg nogle posteringer men vil så kun en gang om måneden se det korrekte resultat. Ved godt at mange kun bogføre lige op til moms osv. men jeg kan nu meget godt lide at følge med løbende. :)

Derudover vil jeg da også godt vide om man kan bogføre flere faktura fra samme leverandør på samme tid eller skal man lave en postering for hver faktura? Tænker i forhold til det tal der vil stå i Banken mod det tal i Dinero?'

Håber der er en venlig og kyndig sjæl der kan svare? :D

God aften

Jonas

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 3. Apr 10
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 12:06

Bumper lige denne op igen. Håber at der er en der kan hjælpe :D

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16

du kan sagtens bogføre mange fakturaer  i et og samme hug og bare have faktura liste som underlag - men hold dig til at bogføre dem moms stripe beholdning og så bogfør den samlet en gang om dagen eller hvor ofte der sker overførsel - til bank. Du skal altid kunne afstemme din beholdning mod virkeligheden, så begge konti skal altid stemme - stripe og bank

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 10
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 12:21

Mange tak John. Jeg ved man kan regne med dig.

Så du vil foreslå at jeg fortsætter som hidtil? Jeg vil ikke kunne springe ledet over med stripe og bogføre mit salg direkte til bank da det først vil komme 7 dage efter ? Er det rigtig forstået?

Hvad angår faktura så er det mest mine portokøb der er mange af. Pt benytter jeg mobilporto og der kommer en kvittering for hvert 'frimærke' jeg køber og derved også en hævning i banken for hver. vil jeg stadig kunne bogføre fx 10 kvitteringer på samme tid? og i såfald hvordan bør det så gøres korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25

*JB*:

Mange tak John. Jeg ved man kan regne med dig.

1

Så du vil foreslå at jeg fortsætter som hidtil? Jeg vil ikke kunne springe ledet over med stripe og bogføre mit salg direkte til bank da det først vil komme 7 dage efter ? Er det rigtig forstået?

2

Hvad angår faktura så er det mest mine portokøb der er mange af. Pt benytter jeg mobilporto og der kommer en kvittering for hvert 'frimærke' jeg køber og derved også en hævning i banken for hver. vil jeg stadig kunne bogføre fx 10 kvitteringer på samme tid? og i såfald hvordan bør det så gøres korrekt?

1 ja - banken skal kunne afstemmes og samme med stripe - og passe hver dag

2 Jeg ved ikke om ikke du kunne finde en bedre måde at få bilag for porto for at lette din bogføring - men du må bogføre alt samlet en gang om ugen eller som det passer dig - du skal jo bare gerne ha en form for liste at bogføre efter. Der er det ofte skidt at bruge telefonen - fordi man får blandet porto - telefonregning - togbilletter osv uhensigtmæssigt sammen. Jeg ville finde en enklere måde at købe porto på - i værste fald købe dem i ark på posten

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 10
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 13:05

Jeg får dem ikke blandet. Når jeg har bestilt porto kommer der en mail med kvittering/faktura som var det et køb på en webshop eller i butik. Tror at jeg kan købe porto på PostDK website hvor jeg printer ud på labels. Men indtil 2016 har portoen kun holdt i 7 dage. nu ser det dog ud til at det holder i 6 mdr. Så måske jeg skal til det :D

Tak for svar.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)