Som overskriften nok afslører, så er jeg interesseret i at vide, om ens firma-navn er registreret så snart man har fået sit CVR. nr?
Når jeg skriver "registreret", så mener jeg så ingen andre kan tage det samme firma-navn og at man står registreret i fx. virk.dk`s system, hvis man søger på ens eget firma-navn.
Fordi du har fået et CVR nr. er det ikke ensbetydende med at andre ikke kan bruge det samme navn eller et næsten identisk navn. Ønsker du at beskytte dit firmanavn kan du få det varemærkebeskytte hos patent og varemærkestyrelsen.
1. Har stort set alle virksomheder varemærkebeskyttet ens firma-navn?
2. Når man får CVR. nr. vil ens firma være registreret, hvis man søger på ens firma-navn her?: https://datacvr.virk.dk/data/?_np_c=et%2Cfooterlink%2520cvr%2Cstartvaekst
2 ja hvis du ser dit CVR der er du registreret men du får også besked med registreringsbevis - ligesom momsreg eller ikke ikke fremgår af virk men ved check af cvr i skat.dk
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER