Jeg er ved at opstarte en webshop(queendeal.dk), mit spørgsmål er skal jeg ha et cvr.nummer til at starte med? Jeg regner ikke med at komme over 50.000kr inden for de næste 12måneder. hvordan indberetter jeg til skat osv.? mvh Mathias knudsen |
Knudsen1407:skal jeg ha et cvr.nummer til at starte med?
Skal, nej det SKAL du ikke.
Men du skal overveje om det måske ikke er en god idé alligevel, først og fremmest skal du vel have et betalingssystem til din webshop, flere udbydere kræver et cvr-nummer.
Nu ved jeg ikke hvor meget opsætning din webshop kræver og jeg er heller ikke ekspert i opsætning, men synes jeg har hørt andre have problemer med at omprogramere deres hjemmeside den dag de bliver momspligtig.
I forhold til momsregnestykket, så er spørgsmålet hvor meget det reelt kommer til at koste dig. Du skal betale salgsmoms, men til gengæld har du også momsfradrag på dine varekøb (samt evt. opstartsomkostninger). Og så meget bøvl er der ikke med indberetning af moms, du skal jo som erhvervsdrivende (cvr eller ej) alligevel føre et bogholderi, så det kræver ikke meget at indberette moms 4 gange det første år.
Knudsen1407:hvordan indberetter jeg til skat osv.?
Om du har CVR eller ej, så skal du indberette årets overskud i forbindelse med din selvangivelse!
Nu lyder det ikke som om du regner med det helt store overskud, men du kan indberette dit forventede overskud på din personlige forskudsopgørelse.