Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg have et cvr. nummer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 14
Fra  queendeal.dk Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at opstarte en webshop(queendeal.dk), mit spørgsmål er skal jeg ha et cvr.nummer til at starte med?

Jeg regner ikke med at komme over 50.000kr inden for de næste 12måneder.

hvordan indberetter jeg til skat osv.?

mvh Mathias knudsen

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:03

Knudsen1407:

skal jeg ha et cvr.nummer til at starte med?

Skal, nej det SKAL du ikke.

Men du skal overveje om det måske ikke er en god idé alligevel, først og fremmest skal du vel have et betalingssystem til din webshop, flere udbydere kræver et cvr-nummer.

Nu ved jeg ikke hvor meget opsætning din webshop kræver og jeg er heller ikke ekspert i opsætning, men synes jeg har hørt andre have problemer med at omprogramere deres hjemmeside den dag de bliver momspligtig.

I forhold til momsregnestykket, så er spørgsmålet hvor meget det reelt kommer til at koste dig. Du skal betale salgsmoms, men til gengæld har du også momsfradrag på dine varekøb (samt evt. opstartsomkostninger). Og så meget bøvl er der ikke med indberetning af moms, du skal jo som erhvervsdrivende (cvr eller ej) alligevel føre et bogholderi, så det kræver ikke meget at indberette moms 4 gange det første år. 

Knudsen1407:

hvordan indberetter jeg til skat osv.?

Om du har CVR eller ej, så skal du indberette årets overskud i forbindelse med din selvangivelse!

Nu lyder det ikke som om du regner med det helt store overskud, men du kan indberette dit forventede overskud på din personlige forskudsopgørelse.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 100
Fra  Quardon Media Skrevet kl. 08:50

Du skal ikke, men du skal være obs på hvad du tjener.
Hvis der meget hurtigt inden for et par måneder ryger 40.000 kr ind, kan skat godt komme og sige "Hov, du har tjent 40.000 på 3 måneder, det må du jo også gøre de næste 3 måneder, osv, osv"
- og så kan de opkræve moms.

Jeg ville nok gøre det.
Der er ikke meget arbejde i det, da man nu kun skal indberette moms hvert halve år.
- og så er det også bare nemmere, da der jo er moms på produkterne på ens hjemmeside (det er jo forbrugere du sælger til, tænker jeg?)

M.v.h.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

så længe du er opmærksom på, at det er det tidspunkt hvor det ville være åbenlyst for dig, at du kommer over 50 t i oms inden for 12 mdr - du SKAL momsregistrere dig, så skal du ikke ha firma - men du skal registrere så snart det er åbenlyst for at undgå risiko for moms for alt der lå inden registrering

Omvendt - jeg tror altså kunder vil undre sig meget over en webshop der ikke har CVR - og nok også over manglende moms i visse fald. Er moms ligemeget - så ville jeg som minimum stifte PMV som er CVR uden moms - for at have det med på shoppen http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

Helt uden CVR fører du regnskab og angiver overskud i rubrik 15 (og i forskud)

Overvej betalingsløsning - kan du få det uden CVR? (du må ikke bruge mobilepay som privat i forhold til shop - det kræver online shop aftale f.eks)

JEG ville stifte enkeltmandsvirksomhed, hvis din shop kan drives uden nogen større personlig risiko (ikke tage større gæld) med moms og det hele lige fra dag 1

Læs evt http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html som omfatter både PMV, enkeltmands, I/S samt selskaberne IVS og ApS, med alt fra stiftelsen til huskelister, pligter og regler, skat, moms og meget andet - så du er så godt i stand til at beslutte som muligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)