Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale dansk skat ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Håber der er nogen der skal svare mig på mit spørgsmål

Jeg overvejer at starte virksomhed op i udlandet, for at være mere præcis, i Polen. Det vil blive en Webshop, på dansk, da produkterne henvender sig til danske borgere. Dvs, virksomheden beliggende i Polen, der så sender produkter til Danmark.

Jeg er selv Polsk statsborger, men bosiddende i Danmark siden jeg var 4, dansk folkeskole, handelsskole og Arbejder i Danmark som sælger. Mit 10.000kr spørgsmål er så, hvis jeg opretter denne virksomhed i polen, hvor den bliver registeret i mit navn, og jeg har en polsk bankkonto, hvor (forhåbentligt) kan trække løn ud engang i fremtiden, har jeg så pligt til at betale dansk skat, så længe pengene forbliver i Polen. ? Smile

Håber der er nogen der ved noget om dette, eller i så fald guide mig frem.

God Weekend!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du skal betale skat i det land du bor i, længere er den sådan set ikke :)

//Kim

Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

 dvs.  jeg betale Dansk skat af den løn der bliver sat ind på min polske konto, hvor pengene forbliver.

Men hvis jeg ikke trækker nogen løn ud, og pengene forbliver i virksomheden, det har vel så intet med den danske skat at gøre. 

Tak for dit svar :)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fået svaret, du er skattepligtig i det land du bor og det er din virksomhed også fordi ejerskabet er dit.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

virksomhed - du beskattes af hele overskuddet uanset hvor pengene står - med mindre du bruger VSO (kræver ofte revisor) hvor du beskattes med 22% af overskud når du ikke hæver og så resten op til ca 43% når du hæver

Selskab ca 43% af løn og 22% af det du ikke hæver

Du kan aldrig bo i DK og drive en virksomhed uden dansk skat, uanset du lægger shoppe i Polen (hverken Nordpolen, Sydpolen eller dit eget Polen Smile) Hvilken bank pengene står i er helt ligemeget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Den eneste måde at undgå dansk skat med bopæl i Danmark er ved at arbejde fysisk i Polen i en periode af minimum 6 måneder hvor du maksimalt må opholde dig i Danmark i 42 dage af den periode. Skat har en ret god vejledning så prøv at google

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)