Jeg har anskaffet mig en bil på papegøjeplader og fører kørebog over min kørte kilometer så dette kan fratrækkes efter statens takster men er der andet jeg kan trække fra?
Reparation?
Køb af div. Til bilen?
Diesel?
Eller andet?
Håber der er en venlig sjæl der har styr på dette og vil hjælpe en nybegynder.
korrekt brugt så har du som du skriver statens takst efter korrekt kørebog og den dækker så det hele MEN du har ret til momsfradrag for momsen på driften, som modvægt mod, at du har betalt moms ved købet af bilen - se http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tusind tak for svaret John, det var da en behagelig "overraskelse".
Hvad med indretning af varerum på min bil?
Samt div. andet, eks. navigation, radio mm.
Kan jeg købe materialer i mit firma eller er det privat?
ville godt ha en anden med på svaret - men jeg vil klart mene at det er helt som købet af bilen - skal købes privat med moms - det kan ikke høre under drift med navigation og radio osv - men MEGET i tvivl om indretning af varerum hvis det alene er til firmaet - i en papegøje - så håb på nogen tør byde ind
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Takker John, jeg har ikke kunnet finde noget selv så tænkte, der måske var nogen herinde der vidste det - tænker det jo er en "forbedring" af bilen og indretningen jo er til erhvervsbrug.
tænker det jo er en "forbedring" af bilen og indretningen jo er til erhvervsbrug.
uh - jamen så er det jo dig selv der skal betale det -for det er dig der får pengene ved salg af bilen - Nej du er nødt til at vente på andre eller høre en revisor for den er ikke lige til for mig
vh John H