Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan takseres import/eksport af 1 vare?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har tidligere importeret fra østen uden problemer, og kender dermed godt denne del af regnestykket.

Mit problem/spørgsmål lyder på følgende

 Hvis jeg køber nogle beholdere i Kina, som skal bruges mange gange, til at fragte nogle væsker fra Danmark til Kina.

Dette vil betyde at beholderen, vil blive fragtet frem og tilbage mange gange, hvordan takles moms, told og punktafgifter, da det vil være underligt hvis der skal betale told og punktafgifter, hver gang beholderen bliver indført.

Import momsen bliver vel refunderet nå varen bliver eksporteret.

 

på forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil mene de genudføres på carnet - som du kan google - = bevis for at de netop er sendt ud fra DK for at komme retur til DK fremover.Jeg TROR at f.-eks. danske handelskammer kan være behjælpelige

Jeg går ud fra, at du har regnet på, at det virkeligt betaler sig at returnere beholderne for genopfyldning

Den med importmoms refunderet tror jeg ikke jeg forstår - Som momsregistreret betaler du vel ikke noget i importmoms når importen sker til et momspligtigt formål? Den modgås jo af samme beløb under købsmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svaret!

Min fejl med momsen, som jeg jo selvfølgelig ikke opkræver, da der ikke er salg i Danmark.

Det kan godt betale sig at sende beholderne frem og tilbage, da de har en kostpris på ca. 700.000 kr.

Jeg kikker lige en gang på carnet, som jeg ikke havde hørt om tidligere.

Vh. René Reinhardt

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

700.000 kr er de lavet af guld?  Det lyder som en meget voldsom pris for nogle beholdere.  uanset hvad du fragter burde der kunne findes en billigere løsning så du undgår fragt af Tom emballage. Er det fødevare du skal sende.

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er flere tusinde højtryks beholdere, med et arbejdstryk på 300 Bar.
Derfor kommer prisen højt op.

Mvh
René Reinhardt

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Væsker i en trykbeholder der kan klare 300 bar, det lyder spædende. hvad er det for en væske som kan købes i Danmark og sælges i Kina?  

Husk at trykbeholdere i den klasse skal overholde kravene i EU´s lovgivning før de lovligt må bruges indenfor EU.  Ligeledes vil godset formodentlig skulle håndteres som farligt gods, hvilket gør transporten væsentlig dyrer begge veje.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)