Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsafslutning - nedbringelse af skatteindbetaling

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Glædelig bag-jul. Nu er det snart tid til regnskabafslutning.

I den forbindelse vil jeg høre jer eksperter, om der er muligheder for at nedbringe min skatteindbetaling. Jeg har selvfølgelig bogført alle udgifter i henhold bogføringsloven.

Jeg er ikke ude på skatteunddragelse for jeg betaler glædeligt min skat.

Min forespørgsel går mere på, om der "muligheder" jeg overser i.f.m. skatten. Jeg har et mindre enkeltmandsfirma der kommer ud med et overskud på ca. 100.000.

Jeg tænker umiddelbart pensionsopsparing, ejendomsinvestering, optagelse af lån til investering i virksomheden, etc.

På forhånd tak.

Mvh Jakob

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:22

Du kunne overveje, at få en revisor til at kigge på det hele. Denne ville kunne rådgive dig bedst.

Betaler du topskat?
Har du brugt pengene du har tjenst i virksomheden privat?

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob:

Min forespørgsel går mere på, om der "muligheder" jeg overser i.f.m. skatten. Jeg har et mindre enkeltmandsfirma der kommer ud med et overskud på ca. 100.000.

Jeg tænker umiddelbart pensionsopsparing, ejendomsinvestering, optagelse af lån til investering i virksomheden, etc.

Vigtigste overvejelse er om du kommer til at betale topskat - ellers giver det ikke den store mening - men kan max udskyde skat til siden, og i værste fald få alt til at komme over i topskat

Pension - ja til ratepension op til 51.700 kr som jeg husker det - med fradrag i topskat-. Giver som nævnt ikke stor mening uden topskat

Ejendmomsinvestering - nej ikke en generel fordel i virksomhed og selve værdien giver slet ikke fradrag

Lån til investering - ikke noget der giver fradrag for lånet, kun for renten fremadrettet, men det giver jo kun mening hvis lånet er et du alligevel ville tage, ellers er det jo en netto omkostning

Endeligt kan VSO nævnes, hvor du, hvis du ikke hæver penge personligt, kan lade overskud stå videre til fremtid, til hvad der svarer til selskabsskat (23,5% for 2015). Hæver du senere så får du den acontoskat retur men betaler så personligskat. Det giver derfor igen mest mening hvis du visse år har topskat - og vil skyde overskud til dårligere år uden topskat og - det koster ofte revisor hjælp at bruge VSO - her link til blog om netop VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Helt generelt om personlig virksomhed, regler, skat, moms og meget andet i min e-bog eller paperback http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

Er du ikke i topskat, så bare betal skat af dit overskud helt normalt - husk varelager ikke er udgift - det er en af faldgrupperne for mange nye

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 01:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak for dit fyldestgørende svar John - min konklusion er, at jeg betaler ved kasse 1. Det er ikke besværet værd at starte med VSO.

Godt nytår.

Hilsen

Jakob

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)