Hej Alle Sammen. Jeg søger noget råd, det drejer sig om min families import af fisk til Egypten. Min familie ejer et større supermarked og har derfor brug for at importere fisk i store mængder ugentligt fra Europa hovedsageligt fra Spanien og Norge. Problemet er at det tager utroligt lang tid at overføre pengene til sælgeren, da virksomheden ligger udenfor Europa. Derfor vil jeg høre om der er nogen som kender til handel på internationale plan og hvordan man lette den overførslen og handelen? Ville det være en mulighed at åbne et datter selskab i Europa f.eks Danmark som står for aftaler og dermed har en konto hvor der står større beløb klar til handel.? Men kan det skatte mæssigt nu også betale sig? Håber der er nogen der kan give mig nogen råd, da jeg ikke selv er særlig stærk indenfor international buisness men er blevet spurgt om at søge evt. muligheder for at gøre denne handel nemmere både for fabrikkerne og for min families virksomhed. På forhånd tak og God Jul. Mvh Jonathan Bach |
jeg ville ikke overveje at stifte en Europa virksomhed for at få hurtigere betaling Det lyder som overkill. Jeg har da været del i massevis af overførsler .- Kina, Indien, Bangladesh osv til Danmark og visa versa - og det tager da max nogle dage selv uden express gebyr, så find de rette banker og aftaler hvis vi taler overførsler Egypten til Spanien og Norge.Desværre kan jeg ikke lige se om der er banker i Egypten som også er repræsenteret i Norge og Spanien, men det var langt lettest. Jeg vil mene det kan klares på få dage og ekspres overførsel fra dag til dag, og selv med en omkostning, vil det nu nok være billigere, end at oprette et selskab i Norge eller Spanien alene til det formål
vh John H