Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pirat angreb til sös.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Pirat angreb til sös. Den 1. Verden er blevet svag. For hundrede af aar siden forsvarede et skib sig med krudt og kugler. I dag – med udgangspukt i politisk korrekthed - bruger skibet noget vand mod svärt beväbnede pirater. Det er fuldkommet taabeligt at handelsskibe ikke har skydevaaben og rigtige vandkanoner og lärt at forsvare sig. Skibet og besätning udsätter sig for kidnapning og död naar pirater kommer for tät paa. Se bl.a. filmen “Captain Phillips” (er bl.a. paa yourtube) med et Maersk skib, Skibet overgiver sig nästen frivilligt og adstedkommer store udgifter til sövärnets redning - og mest taabeligt tages en pirat til fange for at USA skal bekoste fängsel paa ham og efter udstaaet dom garanteret som social taber I USA. For en del aar siden var jeg parthaver i en dansk coaster der blev opbragt ud for Afrikas kyst og der gik 8 maaneder tabt omsätning, lösesum og kompensation til söfolk. Den vestlige verden tör daarligt nok forsvare sig til land mod folkevandring fra den 3die venden eller som herover nävnt til sös grundet taabelig saakaldt politisk korrekthed.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 16:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hmm, der er noget galt med bredden af indlægget.

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kunne måske hænge sammen med at vi har hugget deres fisk og smadret deres land.
Så vandkanonerne hænger nok sammen med vores berettigede dårlige samvittighed.

Dbh Martin

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Längde- eller breddegrad? maaske skulle have väret under Cafe - men det er et "vaagn op" og til det andet indläg sikke noget ....... men du accepteret altsaa kidnapning, eller voldtägt i vore gader .

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43

ja der er da gået tidligt nytår i den her. Vist er vesten ikke kun de gode drenge i forhold til Somalia, og vist letter det rekruteringen, hvis fiskeriet er ødelagt - men at kidnappere i Somalia skulle forsvares som sådan nærmest the good guys når man tænker virkelighed f.ex dansk familie på sejlbådsferie - eller mange andre kidnapninger eller 869 dages mishandling af to danske søfolk fra ms leopard - er nu nok tegn på samlet tidligt nytår her (og ja - hører nok under Cafe)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange af piraterne var fiskere indtil vi stjal deres fisk og gjorde dem arbejdsløse. Vi ligger som vi har redt desværre.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:12

At se det som en svaghed at verdenen bliver mere demokratisk frem for at alt skal løses med krudt og kugler er for mig et forkasteligt synspunkt.

Jeg agter ikke at indlede en stor diskussion, men må delvis give hr. Thorborg ret. Herunder var piraterne på Maersk Alibama også fiskere.

Afrika er en meget rigt kontinent på mange områder, men vestlige handelsbarriere gør det nærmest umuligt at udvikle en økonomi dernede. Særligt inden for landbruget. Og så bliver folk desperate!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57

Trusted Partner:
Herunder var piraterne på Maersk Alibama også fiskere.
´Vel faktisk ikke lederne vel - Lederne rekrutterer fiskere og folk hvis økonomi er svag - men det er jo ikke fiskere som starter pirateriet og styrer det - eller får hovedindtægten .

At der er handelsbarrierer osv er jeg da enig i, men jeg synes det er en rent ud sagt syg sammenblanding - 

Nå - kedelig debat hvis pirateri - og vel snart taleban og IS skal accepteres på grund af vestens handlinger. Vi skal selvklart forstå sammenhæng mellem økonomi og magt - og terror - men gør det ikke til noget forståeligt, når det kommer derhen, hvor nogen sidder 863 dage som gidsler i reb - eller journalister for skåret halsen over.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 22:32
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Kære John,

Der er ingen her i tråden, der taler for at acceptere pirateri - eller for den sags skyld terror, hvilken på ingen måde kan sammenlignes med pirateri.

Der er et meget stort debatområde - og jeg mener kun - på samme måde som Thorborg, at hvis afrikanerne fik lov at udvikle deres økonomi, så tror jeg vi så langt mindre pirateri.

Dog synes jeg på ingen måde at pirateri skal accepteres! Men at forslå bekæmpelse med krudt og kugler er rent nonsens!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:39

Jeg taler på ingen måde for at pirateri er ok, men vi bliver nødt til at forstå konsekvensen af de handlinger vi laver.
Så jeg syntes sådan set den måde vi håndterer det på er fin og mig bekendt er der ikke meget pirateri tilbage i forhold til før.

De bedste hilsner

Martin

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)