Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgørelse af varelager i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej min kone har et malerfirma, og det er første år vi skal lave årsregnskab, og vi har fået af vide, vi skal lave en opgørelse af varelager men.

Vi har stort set ikke noget lager, vi taler måske en halv rulle filt og slatter af maling, skal man så lave en opgørelse?

Vh

Carsten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28

carcam:
Vi har stort set ikke noget lager, vi taler måske en halv rulle filt og slatter af maling, skal man så lave en opgørelse?
i princip ja  men så kan det vel ikke tage mange sekunder at skrive det ned på en blok og sætte pris til 0 - hvis det er helt lageret virkeligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 08:42

Tillader mig lige at springe på denne tråd :)

@John, kan du fortælle mig, om jeg på nogen måde har mulighed for at afskrive på nogen skjorter jeg fik produceret i starten af året, men hvor producenten har lavet en fejl på dem, som ikke gør det muligt for mig sådan lige at sælge.

Min tanke er at sælge dem til eventuelt en systue herhjemme, som så kan sælge dem videre derfra.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43

Når du skal opgøre din skattepligtige indkomst har du mulighed for at anvende "dagsprisen ved regnskabsårets slutning". Det er den pris som du forventer at kunne sælge dem per 31/12. Eksempelvis den pris som du forventer at få ved et salg til systuen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11

Whiskey:

Når du skal opgøre din skattepligtige indkomst har du mulighed for at anvende "dagsprisen ved regnskabsårets slutning". Det er den pris som du forventer at kunne sælge dem per 31/12. Eksempelvis den pris som du forventer at få ved et salg til systuen. 

jeps - og det kan være let hvis du lige kan få en ca pris fra en der vil købe - eller ligefrem sælge dem nu, men ellers - ja bedste anslåelse af dagpris. Du må så ikke sælge dem til fuld pris derefter, men det kan du jo heller ikke

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33

Cookie - John Hannover:
Du må så ikke sælge dem til fuld pris derefter, men det kan du jo heller ikke

Hvad skulle hindrer at de blev solgt dyrere efterfølgende?  Produktionen kan godt værdiansættes til en lavere pris pga. fejl ved årets udgang. Man skal så kunne stå på for værdiansættelsen.... Men det hindrer ikke at kommer der en forbi som bare må have varene for enhver pris at man er bundet af nedskrivningen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15

måske forkert formuleret - men man må .- mig bekendt ikke nedskrive varelager, og så stadigt ha varen til salg til fuld pris. Skat vil forvente, at varen ikke længere er til salg til fuld pris, hvis den nedskrives. At man så kan ha held med en der lige vil ha varen er vel nok en anden sag, men jeg mener, at nedskriver man varer, så må de ikke længere være til salg officielt til den gamle fuld pris

vh John  H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24

Cookie - John Hannover:
måske forkert formuleret - men man må .- mig bekendt ikke nedskrive varelager, og så stadigt ha varen til salg til fuld pris. Skat vil forvente, at varen ikke længere er til salg til fuld pris, hvis den nedskrives. At man så kan ha held med en der lige vil ha varen er vel nok en anden sag, men jeg mener, at nedskriver man varer, så må de ikke længere være til salg officielt til den gamle fuld pris

Yes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)