@John, kan du fortælle mig, om jeg på nogen måde har mulighed for at afskrive på nogen skjorter jeg fik produceret i starten af året, men hvor producenten har lavet en fejl på dem, som ikke gør det muligt for mig sådan lige at sælge.
Min tanke er at sælge dem til eventuelt en systue herhjemme, som så kan sælge dem videre derfra.
Når du skal opgøre din skattepligtige indkomst har du mulighed for at anvende "dagsprisen ved regnskabsårets slutning". Det er den pris som du forventer at kunne sælge dem per 31/12. Eksempelvis den pris som du forventer at få ved et salg til systuen.
Når du skal opgøre din skattepligtige indkomst har du mulighed for at anvende "dagsprisen ved regnskabsårets slutning". Det er den pris som du forventer at kunne sælge dem per 31/12. Eksempelvis den pris som du forventer at få ved et salg til systuen.
jeps - og det kan være let hvis du lige kan få en ca pris fra en der vil købe - eller ligefrem sælge dem nu, men ellers - ja bedste anslåelse af dagpris. Du må så ikke sælge dem til fuld pris derefter, men det kan du jo heller ikke
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du må så ikke sælge dem til fuld pris derefter, men det kan du jo heller ikke
Hvad skulle hindrer at de blev solgt dyrere efterfølgende? Produktionen kan godt værdiansættes til en lavere pris pga. fejl ved årets udgang. Man skal så kunne stå på for værdiansættelsen.... Men det hindrer ikke at kommer der en forbi som bare må have varene for enhver pris at man er bundet af nedskrivningen.
måske forkert formuleret - men man må .- mig bekendt ikke nedskrive varelager, og så stadigt ha varen til salg til fuld pris. Skat vil forvente, at varen ikke længere er til salg til fuld pris, hvis den nedskrives. At man så kan ha held med en der lige vil ha varen er vel nok en anden sag, men jeg mener, at nedskriver man varer, så må de ikke længere være til salg officielt til den gamle fuld pris
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
måske forkert formuleret - men man må .- mig bekendt ikke nedskrive varelager, og så stadigt ha varen til salg til fuld pris. Skat vil forvente, at varen ikke længere er til salg til fuld pris, hvis den nedskrives. At man så kan ha held med en der lige vil ha varen er vel nok en anden sag, men jeg mener, at nedskriver man varer, så må de ikke længere være til salg officielt til den gamle fuld pris