Nu er jeg så kommet så langt med min non-profit hjemmeside at den snart skal til at markedsføres. Jeg ville høre om der er nogen herinde der kunne have nogle gode idéer til markedsføringen af den uden at det kommer til at koste en formue - jeg kører på et meget stramt budget. Hjemmesiden indeholder informationer, hjælp og dikussionsforaer til ofre for voldtægtsforsøg, ofre for fuldbyrdede voldtægter og deres pårørende. Jeg har et samarbejde med nogle psykologer, advokater og enkelte centre for voldtægtsofre. De eneste direkte tiltag jeg har kørende i øjeblikket er at få et interview igennem hos Go'' aften Danmark på TV2, deltagelse i en diskussion på en radioudsendelse og en artikel i baldet Psykologen. Jeg vil dog gerne høre lidt om synlighed på internettet, muligheden og ikke mindst det lovlige i direct mails markedsføring og om mulighed for markedsføring på print. Målgruppen for markedsføringen kan jo være stort set alle personer tænkeligt - desværre! Alle kan på et eller andet tidspunkt risikere at komme i kontakt med dette meget meget kedelige emne. Hvis der er nogen der har nogle gode idéer til markedsføring af hjemmesiden, ser jeg meget frem til at høre jeres forslag. På forhånd tak for hjælpen. :-) LARA |
Markedsføring af non profit hjemmeside
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Det er self. ikke det samme som målrettet markedsføring, men jeg støtter gerne et godt projekt :) |
|
Det er vel bl.a. deres brugere der ville være oplagte at få gjort bekendte med websiden, og jeg kunne ikke forestille mig andet end at de (folkene bag siderne) ville være villige til at hjælpe dig. |
Hej Det med banner og link bytteri lyder som gode forslag. Hvad med reklame på sider som netdoktor.dk sundhed.dk eller sol.dk, de har alle debatter og indlæg, som jeg syntes det vil være idelt at gøre opmærksom på din side. De vil måske være med på den når det er til et godt formål
Hilsen Rikke |
.... læg et link til siden i din signatur - og deltag aktivt i debatter om emnet på andre sider. Spread the word. Du kunne arbejde på at rejse penge til materiale til skadestuer.
På herretoiletter findes af og til reklamer for alt muligt - hvad med at reklamere på dame-toiletter - der sidder pigerne alene og kan skrive webadressen op i fuld diskretion.
Små-annoncer på gratisaviser - helst forsiden. Her kunne være et kort og klart budskab som f.eks.:
Voldtaget?
Pengene til annoncering finder du formentlig i private fonde.
Sørg for at gøre det muligt at donere penge til dit formål. Der gælder vist nok et sæt af regler, hvis du skal undgå at blive skattepligtig af pengene - sørg for at få 110% styr på det.
mvh Hans |
Hej Lara Flot initativ - jeg er sikker på masser af hjemmesider/andre medier vil reklamere for din side - gratis eller meget billigt.
Specielt føromtalte pigesider og netdokter osv.
Har du undersøgt mulighederne for at få støtte af staten/det gældnende ministerium...
Jeg håber din side bliver en succes, og igen godt initativ. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)