Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til alle med webshop. Hvordan ville i tage imod dette...

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fedt med noget feedback.

Ang de tre punkter der blevet spurgt om:

Er selvfølgelig vigtigt at webshoppen er opmærksom på at pakke de kunder der har bestilt den hurtige levering. Er selvfølgelig blot i idefasen, men forestiller mig at det kører på intervaller, så bestiller kunden inden 16, så går der 3 timer derfra og bestiller de kl. 16.30, så ryger deres levering med kl. 17 osv., så vores chauffører kan se hvilke steder der er pakker klar og hele tiden kan være så effektive som muligt og nå deres tidsfrister.

Ang. Kostprisen, så vil den blive fastsat og så vi små webshops med ikke så mange pakker blive leveret på scooter, af 16-18 årige og ved større webshops med mange pakker foregår i bil og det bliver mellem 15-22 i begyndelsen, så bestiller du kan 21, er det ikke muligt i starten at modtage med det samme, er inden kl. 18 man skal bestille , men er selvfølgelig som start. Så på den måde kan omkostningen holdes nede og alle kommer til at tjene penge, vil jo også være et månedligt beløb for webshoppen til "os" og vi vil tjene lidt på pakkerne ved en lidt større volume på længere sigt.

Ang. Kørsel og holde tider, bliver det primært i Kbh området i starten og jo flere shops der kommer jo flere chauffører, så man altid har en chauffør til rådighed og vil igen blive meget strømlinet, ved at chaufføren tager en tur, så de andre chauffører kan se hvilke tur der er ledige og booke sig ind på dem, målet er ubermodellen, men isteren vil det blive egne chauffører for at holde et vis niveau og ikke stå og mangle pludselig. Men fedt at hører at mange kan se det som en god og nyttig service til deres kunder :-)

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen andre med lidt feedback eller tanker?

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt,

Jeg har længe gået og idéudviklet på nøjagtig det samme koncept. 

Dog har jeg ikke gjort mere ved det, da jeg har hænderne fulde - men det opstod egentlig fordi jeg selv har to webshops og tænkte at det kunne være smart, både for kunderne og de tilknyttede webshops.

I mine øjne er det en win-win. Billigere og hurtigere fragt og webshops kan tilbyde bedre service. 

Hvis jeg skulle implementere konceptet, så ville jeg gøre det således:

1) Start i KBH (som du også gør). Undersøg og definer din målgruppe. Udarbejd nogle customer value/canvas modeller. Mest for din egen skyld. Vil kunderne virkelig have produktet? Her er der både tale om webshops og købere.

2) Konkretiser projektet og udarbejd wireframes/mockups, prototype og sæt dig fast på din MVP (minimum viable product) - rettere sagt: Keep it simple. 

3) Udarbejd et driftsbudget for de næste 3-5 år.

4) Få styr på det juridiske, kontrakter mv. 

5) Start udviklingen af projektet

6) Opret salgslister, CRM system og opsæt aftaler med de første samarbejdspartnere. evt. lad de første 20-25 webshops gøre det gratis (måske endda flere).

7) Spark røv

Ang. fremgangsmåde, ville jeg opbygge det stort set som Uber. Dog ville jeg glemme alt om at lave 1-2-3 timers levering da det giver en større risici for udfald til dit cashflow (er min vurdering). 

Klokken er mange, men jeg synes projektet er spændende og jeg vil meget gerne hjælpe lidt, så send evt. en mail til jacobhv@gmail.com , så vil jeg gerne give dig lidt retur i fht. fremgangsmåde/levering mv. 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør man hvis det i starten kun udbydes i København og en webshop er i Jylland? Fx coolshop er i Aalborg men har sikkert en masse kunder i kbh der vil benytte sig af det

Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 17
Fra  Land & Dyr Skrevet kl. 02:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som et super fedt koncept! Thumps up herfra :-)


Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fedt med noget feedback og rigtig gode inputs. 

Jacob: Synes gode inputs og med hensyn til uber modellen, så er det klart at foretrække, men tror dog man i starten, må starte ud med egne chaufføre indtil der er nok, problemet med uber modellen, er at det er meget små penge der vil være at tjene for en chauffør, med mindre han kan tage 5-10 pakker med af gangen, men klart noget der skal arbejdes videre med.

erjegher: Ang. hvis man har en shop i jylland, så vil det ikke være muligt, som det er pt. da det er en slags nærområde service og derfor han den selvfølgelig sine begrænsninger og vil derfor bedst kunne startes op i kbh-området, for at se om der er behov og om det kan løbe rundt. Modellen er meget møntet på volume i dvs. områder, så vil nok henvende sig til stor byer, som kbh, odense og omegn osv. Og her er jeg ikke engang sikker på at det ville give mening. Men det vil tiden jo vise :-)

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende ide;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende koncept. Jeg tror det bliver en kæmpe hurtle at få distributionen til at hænge sammen.. men brænder du for det, then go for it! :-) Jeg følger i al fald med..

Tilmeldt 8. Nov 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Gudesmuk idé. Har selv overvejet at opstarte noget ligndende i Københavns området pga. af Post DKs fragtpriser m.m. ødelægger det sjove/smarte ved at handle på nettet, men har droppet idéen da jeg er travl med min egen shop.

Hvis du kan starte en virksomhed op med de priser er jeg i hvertfald kunde og også mange andre.

Synes dog du skal fjerne den månedlige ydelse og i stedet f.eks gøre fragtprisen 1-9 kr. dyrere pr ordre, for at holde det enkelt og stilrent. 

Held og lykke hvis du går videre med idéen!

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange inputs. Keep em coming :-) 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)