Må hellere lige uddybe hvorfor min markup ligger på 4,5. Det er fordi jeg sælger videre til butikker som ja har en markup på 2,5. Men for at jeg også skal tjene noget, så sælger jeg mine varer videre til 2 x indkøbspris til butikker.
Når jeg sælger over min webshop opnår jeg stadig en markup på 4,5 hvilket jeg synes er passende fordi bl.a. marketing og branding koster rigtig meget. Desuden er der også en vis fejlprocent i de varer jeg modtager, og så brænder jeg også tit inde med størrelser og alt dette skal dækkes. Dette er blot få af de mange faste omkostninger ved at drive en webshop med tøj.
har aldrig hørt om nogen der giver 8 % i kontantrabat, normalt ligger kontantrabat typisk på 1-4 %. 8 % må være en helt almindelig rabat f.eks mængderabat, forhandler rabat osv.
man kan jo kalde en rabat det man vil. Det er klart at 8% på ingen måde dækker over, den besparelse sælger har ved at få kontanter, men han må da gerne kalde den kontant rabat og give dem ud over andre rabatter - det er jo hvad han vil
Han tænker vel, at ellers kan kunden ryge - og så ser han vel ikke på den rentebesparelse han får ved kontant betalingen, for den er jo slet slet ikke 8% - han ser vel på risiko ved at handle med en mindskes.
Man kan kalde det lige hvad man vil - som det passer ind i sammenhænget
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
man kan jo kalde en rabat det man vil. Det er klart at 8% på ingen måde dækker over, den besparelse sælger har ved at få kontanter, men han må da gerne kalde den kontant rabat og give dem ud over andre rabatter - det er jo hvad han vil
Da jeg startede op med leverandøren, var kredit på tale. 30 dage netto. Ikke noget problem.
Det vil sige jeg kunne få: Varen - f.eks. 48 % + fragt.
Han tænker vel, at ellers kan kunden ryge - og så ser han vel ikke på den rentebesparelse han får ved kontant betalingen, for den er jo slet slet ikke 8% - han ser vel på risiko ved at handle med en mindskes.
Der er ingen risiko, da firmaet ikke skylder én krone væk. Så der er ingen risiko.
Når alt dette så er sagt, er det rimelig sjældent at man arbejder med kontant rabat i tøjindustrien, leverandør mod retail leddet.
Det er meget mere normalt, at man arbejder med kredit længde, retur eller nedskrivning af indkøbte. Er man godt inde i varmen får man også tilbud om køb af produkter på mark down.