jo læs mit link. Han skal netop EJE bilen og ha købt den og betalt moms ved købe uden fradrag for moms og ha tilmeldt som blandet brug og betale privatbenyttelsesafgift. Så kan han trække moms fra al drift (kompensation for privat betalt fuld moms uden fradrag og - blandet erhverv/privat brug og betalt benyttelsesafgift) men selv betale omk ud over moms til drift - + få statens takst Du ser det i mit link - og ja for mange vil det lyde sjovt, at trække moms fra privatkørsel - men sådan er de skam - samtidigt med kørepenge - for bilen er privat vh John Hannover |
Cookie - John Hannover:Han skal netop EJE bilen og ha købt den og betalt moms ved købe uden fradrag for moms og ha tilmeldt som blandet brug og betale privatbenyttelsesafgift.
Så kan han trække moms fra al drift (kompensation for privat betalt fuld moms uden fradrag og - blandet erhverv/privat brug og betalt benyttelsesafgift) men selv betale omk ud over moms til drift - + få statens takst
Jeg retter min holdning til, en gang imellem skal der bare dykkes lidt længere ned i litteraturen. Jeg havde ikke tidligere læst SKM.2007.602, og den bekræfter fuldt ud som du skriver, at man sagtens kan få både skattefri kørselsgodtgørelse samt fradrag for købsmoms af driften (efter ML § 41, stk. 2)