Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patentansøgning og investorer - God ide med stort potentiale

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 10. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer Jeg har brug for nogle gode råd omkring patentsøgninger og salg af rettigheder.

Sagen er at jeg har fået en ide, som jeg selv mener er rigtig god. Det drejer sig om et system der kan forhindre misbrug af  kreditkort, også på internettet. Så vil jeg helst ikke sige mere.

Jeg henvendte mig til Patent- og Varemærkestyrelsen, og fik dem til at lave en nyhedsundersøgelse. Resultatet var nogle patenter der lignede min ide lidt. Senere har jeg selv fundet et par patenter mere, men jeg mener stadig ideen en unik.

Nu skal jeg så gå til at videre. Patent – og Varemærkestyrelsen fortalte mig at det ville koste omkring 50,000 DKR at få en af deres eksperter til at skrive en patentansøgning. Dertil kommer så prisen for at udtage patentet, som er temmelig stor (adskillige 100,000 DKK som jeg forstår det) Jeg har selv en del erfaring i at læse patenter, men at at skrive et selv, er en anden sag.

Hvad jeg nu gerne vil spørge om er:
  1. Er det en god ide at prøve selv at skrive en patentansøgning?
  2. Når jeg indgiver en ansøgning, hvad koster det så (jeg går ud fra at der er en engangsudgift forbundet med at få patentet godkendt, en udvidet nyhedsundersøgelse så at sige)
  3. Hvis det viser sig at min ide ikke er ny, skal jeg så betale ovenstående udgift?
  4. Hvad koster det at udtage selve patentet (i EU, USD og hele verden)
 Jeg har overvejet at finde nogle investorer der kan bistå økonomisk, mod at få del i rettighederne. Hvis min ide holder vand, så har den internationalt potentiale, så det er måske en ide at skue ud over landets grænser. Også her har jeg ingen erfaring. Ked af at det blev sådan en lang smøre. Håber nogen har tid til at svare. Med venlig hilsen  Niels Andersen 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)