Et enkelt spørgsmål:
Er det muligt, for en privatperson som ikke er momsregistreret, at importere varer fra Kina. |
Import som privatperson?
Hej Elund
Tak for dit hurtige meget præcise svar. Kan du uddybe? Nogle restriktioner? |
Restriktioner der også gælder for firmaer, er jeg ikke den rette til at spørge om. Og den med at du skal momsregistreres ved en omsætning over 50.000,- kroner kender du sikkert. |
røde-romario kan du uddybe dit projekt lidt mere?
har du planer om at sælge ting eller bare hente ting hjem til eget brug fra ferie eller hvad? Janus |
|
desværre så ser jeg det ikke som elund heh ved ikke lige hvad han har i tankerne.
men sakset fra skat.dk
"
Hvis du har erhvervsmæssigt køb af varer i lande uden for EU, skal du registreres som importør hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
"
og når du bliver det så skal du moms registeres.
du kan prøve at købe det igennem en mellemmand eller noget. kan tørste med at det ikke er så besværligt som man tror.
er mine 2 cents. så må du jow sige til hvis du ikke er enig elund.
Janus Vittrup
|
|
man kunne tænke sig jeg importerede nogle vare solgte dem til dig ikke at det er et forslag :) ellers er der importører der sælger til små virksomheder bare husk at få incl. moms så :) så kan du købe fra dem og så sælge.
|
Postvæsenet opkræver foruden told også 25% i moms, når jeg modtager varerne. Dertil kommer så et fortoldningsgebyr på 75,- kr. Mht. at man skal være registreret som importør, er der nok noget jeg har overset. Det må jeg har undersøgt nærmere. |