Jeg har købt en computer til firmaet (over nettet), men er nødt til at fortryde købet. Jeg har 14 dages fortrydelsesret i butikken jeg har købt den i.
Jeg bruger Dinero, og er i tvivl om hvordan jeg skal bogføre det? Jeg har købt den med dankort, og skal vel så lave et bilag på købet, men hvordan med fortrydelsen? Hvordan skal den bogføres?
du kan bogføre den i kassekladde som køb med moms og så lave en kredit af samme når pengene går ind i banken igen - Du skal jo ha en faktura til den første bogføring og kan så også bruge KØB bare - og så skal du have en kreditnota når du får penge igen - og bogføre den som kreditnota
Jeg har en faktura for købet, men Apple sender åbenbart ikke en kreditnota ved fortrydelse af køb.
Skal jeg tage fat i dem for at få sådan en, eller kan jeg klare det på anden vis? Fx ved et skærmbillede af status på min ordre (hvor der står den er returneret og pengene overført til min bankkonto)?
Jeg har en faktura for købet, men Apple sender åbenbart ikke en kreditnota ved fortrydelse af køb.
Skal jeg tage fat i dem for at få sådan en, eller kan jeg klare det på anden vis? Fx ved et skærmbillede af status på min ordre (hvor der står den er returneret og pengene overført til min bankkonto)?
ja jeg ville bare bruge et skærmbillede i dette fald - og det vil jo også stemme med, banken