Hej alle ,er meget tal dum, søger god vejledning / letforståelig links. Evt. er ansat 25 timer om ugen i en butik,kan låne halvdelen af lokale til at sælge egne producerede ting,mod at passe begge dele yderligere 15 timer om ugen,altså arbejde som en del af huslejen. vil derfor have momsnr. Købe mit eget varelager.ca.100.000. hvordan regner man rent praktisk ud ,hvordan jeg lønner mig selv. Hvordan afregnes ,og hvor meget afregnes til told og skat. hvad kan trækkes fra inden evt. Overskud. Overskud er vel også den løn jeg tager til mig selv ? og mange flere spørgsmål. håber nogen forstår lidt af det. janne |
Det er mere kompliceret end det rigtigt er godt at svare på her. For det første, så er det sådan, at hvis du arbejder 15 timer gratis for så ikke at betale husleje, så vil du rent lovmæssigt skulle beskattes af værdien af den sparede husleje som løn. En skriftligt aftale om det vil være skidt både for dig og den der lejer til dig og uden en aftale vil det så være skidt på den måde, at I begge kan gi pokker i det.
CVR som enkeltmands koster i princip intet at have - som selskab er der lidt faste omkostninger http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html
Du fører regnskab - og beskattes af dit overskud - uanset hævninger i enkeltmands virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html
Told er forskellig fra vare til vare - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html
Du skal helst selv have penge til varelagret, eller kunne stille 100% sikkerhed overfor bank
En løsning for dig vil være at finde en økonomi person til dit regnskab, som du beskriver dig selv, ellers kan det gå galt
vh John Hannover