Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start for dummies,det mig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle ,er meget tal dum, søger god vejledning / letforståelig links. Evt.

er ansat 25 timer om ugen i en butik,kan låne halvdelen af lokale til at sælge egne producerede ting,mod at passe begge dele yderligere 15 timer om ugen,altså arbejde som en del af huslejen.

vil derfor have momsnr. Købe mit eget varelager.ca.100.000.

hvordan regner man rent praktisk ud ,hvordan jeg lønner mig selv. Hvordan afregnes ,og hvor meget afregnes til told og skat.

hvad kan trækkes fra inden evt. Overskud. Overskud er vel også den løn jeg tager til mig selv ?

og mange flere spørgsmål.

håber nogen forstår lidt af det.

janne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01

Det er mere kompliceret end det rigtigt er godt at svare på her. For det første, så er det sådan, at hvis du arbejder 15 timer gratis for så ikke at betale husleje, så vil du rent lovmæssigt skulle beskattes af værdien af den sparede husleje som løn. En skriftligt aftale om det vil være skidt både for dig og den der lejer til dig og uden en aftale vil det så være skidt på den måde, at I begge kan gi pokker i det.

CVR som enkeltmands koster i princip intet at have - som selskab er der lidt faste omkostninger http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

Du fører regnskab - og beskattes af dit overskud - uanset hævninger i enkeltmands virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html

Told er forskellig fra vare til vare - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

Du skal helst selv have penge til varelagret, eller kunne stille 100% sikkerhed overfor bank

En løsning for dig vil være at finde en økonomi person til dit regnskab, som du beskriver dig selv, ellers kan det gå galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:54

Hej Janne

Super spændende projekt! 

Som John er så rigtigt skriver, vil aflønningsformen som du beskriver, have nogle lidt trælse skattemæssige konsekvenser for dig. Det vil formentlig bedre kunne betale sig at leje en del af lokalet, og samtidig aflønnes for at passe den anden del af butikken. Det er nødvendigt med en mere præcis udregning. Derudover kræves det formentlig at du bliver momsregistreret med CVR nr, løbende laver regnskab, får indberettet løn, moms mv.

Jeg er selv bogholder, og vil meget gerne hjælpe dig med alt det praktiske både omkring opstarten, samt det regnskabsmæssige i det daglige. Jeg har i forvejen flere nyopstartede som dig selv, som jeg hjælper med bogholderiet. 

Får du brug for hjælp, er du meget velkommen til at kontakte mig :-)

Vh. Daniel

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:05

tusind tak for svar. Johanne (Janne)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)