Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man hæve penge privat hvis du har en Aps virksomhed ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei 

Er det tilladt at hæve penge som man løster som ApS til privat brug? Eller Hvis nu en medarbejder er i knibe og du godt vil hjælpe ham med penge og dernæst trækker det beløb fra hans løn ?

Jeg håber i kan hjælpe og tusind tak på forhånd :-)

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 19:34
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Jeg har så stor respekt for de aminoer, som gang på gang bruger deres tid på at besvare åbenlyse spørgsmål som disse, hvor det tydeligt indikeres, at trådstarter intet har gjort for at undersøge sagen selv!

Undskyld mit opstød!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:26

Trusted Partner:
Jeg har så stor respekt for de aminoer, som gang på gang bruger deres tid på at besvare åbenlyse spørgsmål som disse, hvor det tydeligt indikeres, at trådstarter intet har gjort for at undersøge sagen selv! 

Undskyld mit opstød! 

Den tid du brugte på dit "sure opstød" kunne du have brugt konstruktivt på at svare på spørgsmål, hvis det er så ligetil og besvaret mange gange tidligere. :-)

Til trådstarter.

Hvis virksomheden udbetaler til en medarbejder kan det jo være aconto løn. 
Hvis medarbejderen samtidigt er ApS'et ejer er sagen ifølge min vurdering en anden.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det korte svar er, at ejer ikke må tage penge ud af ApS som noget som helst andet end løn eller udbytte (efter udbytte reglerne) med samtidigt indberetning til skat

Det lidt længere er, at:

Til medarbejder kan der sikkert bruges acontoløn, men da løn jo skal skatteindberettes, så bør man reelt set samtidigt indberette den løn man så giver frem for at trække en skattekredit.

Man kan også vælge at give medarbejderen 4 mdr´s løn forud - med den risiko at medarbejderen derefter "forsvinder"  og aflyse den faste løn i de 4 mdr - bare man aftaler det klart - MEN, hvis medarbejderen ikke kan klare de 4 mdr - så er det jo som at tisse i bukserne for at holde varmen

Tilbage kan stå, om selskabet må låne penge ud til medarbejderen. Hvis det er ren 3. person (medarbejderen er ikke søn eller hustru e.l.) så er der vel ikke lovmæssigt noget i vejen.

Der kan mangle noget om det i vedtægterne (da selskabet vel ikke er stiftet for at yde lån- men det er ikke stort problem for sådan enkelt lån vil jeg mene)

Laves der et egentligt lånebrev, hvor medarbejderen låner f.eks 20.000 kr og der aftales en rente som er markedsrente - og tilbagebetaling skal ske på anfordring (kort varsel) eller per en dato - så kan JEG ikke se noget juridisk problem

Det med renten er, for at skat ikke kan mene, at rentefriheden er et løntilskud rent faktisk - uden skat.

Jeg mener man så skal forsætte den alm løn løbende.

Det er gennemgået tidl her på Amino hvor bla. gode gamle "Peter Revisor) og Bent Zimmermann (skattekonsulent og bestemt vidende - svarer) http://www.amino.dk/forums/t/9669.aspx 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:33

John Nielsen:
Den tid du brugte på dit "sure opstød" kunne du have brugt konstruktivt på at svare på spørgsmål, hvis det er så ligetil og besvaret mange gange tidligere. :-)

Du har ganske rigtigt forstået min pointe, kære John! Big Smile Trådstarter kunne have fundet svaret meget hurtigere selv! 

Men glædeligt, at der findes personer som hr. Hannover, som agter at duplikere svar igen og igen! Yes

God aften.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)