Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Månedsansættelse i personlig virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal sælge juletræer, og har derfor lidt spørgsmål, i forhold til at jeg skal have lavet fire ansættelser.

Ansættelsesperioden vil være fra den 24.november-23.december. Altså præcis en måned.

Jeg går derfor udfra at jeg har mit på det rene hvis jeg:

- Registrerer mig som arbejdsgiver på CVR
- Laver ansættelseskontrakter for alle
- Tegner forsikring for dem

Lige for at være helt sikkert. Er ovenstående korrekt, og/ eller vil jeg kunne klare det nemmere i og med at det kun er en måned? Her tænker jeg på at indberette det som B-indkomst eller lignende. 

Har det noget at sige at to af dem kun skal arbejde der en vagt om ugen af 7-8 timer?

I mine øjne viser hverken en arbejdsgiverregistrering, en ansættelseskontrakt eller en forsikring at jeg rent faktisk har tænkt mig at udbetale deres løn hvidt. Kan det virkelig være rigtigt?

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke mene du kan køre det som andet end ansættelse - ansættelsesaftale - forsikring og arbejdsgiver registrering At arbejdstiden svinger osv er lige meget - det er ret tydeligt lønmodtager arbejde og ikke freelance/honorar

Du indberetter jo så til skat som løn - i E indkomst eller via f.eks danløn (det gjorde du også ved freelance blot der som B-indkomst men den vil ikke holde) Betaling fra CVR til en CPR vil uanset hvad kræve skatteindberetning og der er beviset for det hvide

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)