Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords Tip

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er gået op for mig hvor mange der forsømmer at bruge "Ekskluderede søgeord" i deres kampagner på Adwords. Ekskluderede søgeord går ud på at angive ord man ikke vil bliver fundet på. Et godt eksempel er VIRUSfighter som jeg markedsører via Google i hele verden. Søger man på "virus flu" som søges af ekstremt mange forkølede mennesker verden over, kommer alle vores konkurrenter frem. Man kan spørge sig selv hvor mange der har influenza og søger noget om deres sygdom, der vil købe et antivirus program?
Det betyder at de får nogle kliks der er rigtig dårlige og endnu værre vil deres klikprocent falde kraftigt og de skal derfor betale meget mere for deres uduelige kampagne.
Jeg har derfor brugt en times tid på at finde alle virus relaterede ord der intet har med computere at gøre, der var 406 stk. Bl.a. Aids, flu, ebola m.fl.

Nå nok om det, jeg håber det kan hjælpe nogle af jer til flere relevante kliks for færre penge.

Dbh Martin

Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:37

Hej Martin

God pointe. Hvordan er du ellers tilfreds med værdien af Adwords fra Google?

Mvh,

Thomas Degel
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:44
Brugerinterface m.m. er jeg rigtig godt tilfreds med, men deres support stinker big time.
Og så bliver frauded konstant og det tager Google ikke seriøst. Selvom jeg kan komme med den onde dokumentation, så afviser de mig blankt og det gør mig tosset.
Men de giver mig value for money og jeg kan sgu ikke undvær dem, men jeg glæder mig til at Yahoo/Oveture og MSN kommer mere op på mærkerne.

Dbh Martin
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:53

Jeg kan se at du i hvert fald gør et eller andet rigtigt. Når jeg laver en Google-søgning på mig selv, er mine Amino-indlæg nr. 2 og 3, og de er kun 14 dage gamle.

Har du nogen idé om hvad det er som virker specielt godt?
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 16:05
Dato: 2/16/2006 3:44:10 PM Forfatter: Martin Thorborg Brugerinterface
Og så bliver frauded konstant og det tager Google ikke seriøst. Selvom jeg kan komme med den onde dokumentation, så afviser de mig blankt og det gør mig tosset.

Hvordan afslører du fraud? Har du værktøjer af en eller anden art?
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 18:59
Helt enig!
Især med ord som virus (og alle andre od med flere betydninger / anvendelsesmuligheder) er det også super vigtigt at man fokuserer på at få de rigtige kliks.

Hemmeligheden er at eksklude de ord som man IKKE vil vises med. Eksempel med virus skal man vælge alle de sammenfald man ikke vil have, for ikke at ende med at kaste en masse penge ud af vinduet.

Ex "virus -aids", "virus -flu" (uden " selvfølgelig, da det giver det en anden mening)

På samme måde som det også er vigtigt med sammenfald man er ude efter ex "virus +bagle" så man får.

Også bruge helt bestemte sætninger og ordkombinationer - ca 70-80% af alle søgninger er med 2 eller flere ord.
Fx "fjern virus", eller "computer virus"....

Og også specifik på ord der skal stå alene som fx [bagle32]
osv osv osv osv...

Det er der rigtigt mange af vores kunder der spilder mange mange penge på ikke at gennemtænke ordentligt, og der hvor vi hjælper vores kunder med at optimere deres kampagner.

Mht fraud skal man selv virkelig være på stikkerne, og holde øje. Google fraud overvågner er langt fra perfekt.

Happy AdWord hunting
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:21
Dato: 2/16/2006 3:52:51 PM Forfatter: Thomas Degel

Jeg kan se at du i hvert fald gør et eller andet rigtigt. Når jeg laver en Google-søgning på mig selv, er mine Amino-indlæg nr. 2 og 3, og de er kun 14 dage gamle.

Har du nogen idé om hvad det er som virker specielt godt?

Mikkel DeMib har lavet lidt magi, så det skal han nok svare på.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:23
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:28
He he he, jeg havde en sjov oplevelse med en kampagne til Amino. Jeg købte på Google ordet moms og brugte ikke mange minutter på det. Der gik nogle dage før jeg fandt ud af at langt størstedelen af de klik jeg fik, kom fra folk der søgte på det engelske ord Moms, altså mor. Og det de søgte på, var ting jeg meget lidt kunne tænke mig at udsætte min mor for ;-))
Lad mig sige med det samme, at folk der sad med dyret i hånden og ville gøre slemme ting ved mor, ikke konverterede godt til Aminobrugere

Dbh Martin
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:22

Dato: 2/16/2006 8:28:17 PM Forfatter: Martin Thorborg

Og det de søgte på, var ting jeg meget lidt kunne tænke mig at udsætte min mor for ;-)) Lad mig sige med det samme, at folk der sad med dyret i hånden og ville gøre slemme ting ved mor, ikke konverterede godt til Aminobrugere Dbh Martin

Hold da op... det var sådan jeg fandt siden!

Jeg bruger også adwords i meget lille målestok til min blog for at få flere brugere og det er jeg sluppet
meget heldigt fra mine adwordsudgifter bliver dækket af mine adsenseindtægter. Man skal også tænke på at tænke i stavefejl - der er feks. mange mulige og umulige måder at stave til tvangsauktion på.... jeg har de fleste afarter af det ord og det giver rigtig godt samtidig med at der er meget lille konkurrence.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)