så jeg tænkte, at der måske er en særlig grund til at være opmærksom på at få sit eget cvr-nummer på kvitteringer/fakturaer fra andre - og, om der er en sæ
nej det er der som ikke
Det med at opgive sit cvr og firmanavn inkl. betegnelse (ex IVS, ApS) er som blot for at undgå moms ved import OG fordi hvis man bestiller ting uden at skrive sit navn inkl firmabetegnelse og er et selskab - så kan leverandøren kræve personlig hæftelse af en, da leverandøren måske kan hævde, han ikke anede man var et selskab - så ved kredit køb er det klogt at ha firmanavn inkl. ens selskabsbetegnelser hvis man er selskab, på bestillingen
Derfor - generelt når jeg bestiller - og giver ordre er der som selskabsloven foreskriver - mit CVR og firmanavn på min skriftlige ordre -
Det er ikke kravet det skal være med CVR på det jeg får FRA leverandøren (eller mit navn )
Det her handler blot om trådstarter vil vide om han skal ha faktura eller kvittering (som jeg så ikke ved hvad er - kunne være en dags dato med påskrift - Diverse varer 2.000 kr underskrevet Oscar - og det rækker ikke
Trådstarter skal enten ha Faktura med sælgers navn for køb der ikke er i butik - eller bon hvis køb fra butik - med sælgers navn og varene beskrevet og pris og moms (som på en hver normal bon)
vh John H