Jeg har snakket med en mand som har et lille firma. Han mener at han godt kunne tænke sig en mand til at hjælpe ham med tilbudsudregning og generelt kontorarbejde da det som han udtrykker det, hænger ham langt ud af halsen. Har er gået træt i at sidde med alting selv og mener at han godt kunne bruge en samarbejdspartner. Én med nogle nye idéer som kan hjælpe med at udvikle hans firma i en positiv retning. Vi er tilsyneladende enige om at jeg godt kunne være det indspark han behøver, men hvordan gør man sådan noget? Han har nævnt at jeg kan smide 100.000 og så blive kompagnon. Jeg har bare ikke lige de penge. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ind i firmaet, men hvis jeg "bare" skal arbejde som normal timelønsansat, kan jeg lige så godt beholde mit nuværende job. Hvad kan jeg evt foreslå ham som alternativ til at smide de 100.000?
En aftale om at du vil købe dig ind efter en eller anden forhåndsaftale - over en tid - Det kan du så kun gøre ved, at du f-eks tager din løn, betaler skat af den og så bruger du pengene efter skat, til at købe dig ind. Du kan ikke arbejde og få anparter uden at betale skat af beløbet
Det her forudsætter også, at hans virksomhed er et selskab, for du kan ikke bare købe dig ind hvis det er en personlig virksomhed.
Alternativt kan du naturligvis låne 100.000 kr og købe dig ind med det samme
god vind med det
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER