Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre underskud til næste år

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet at læse om overførsel af underskud til næste år her på amino.

Er nedenstående korrekt forstået:

År 1:
Enkeltmandsvirksomhed har resultat på 6000 kr/mnd og et tilsvarende skattefradrag på 6000 kr/måned (personfradrag, renter m.v).

År 1 medfører dog en række opspartsomkostninger på lad os sige 120.000 kr = 10.000/mnd. Men disse fradragsberettigede omkostninger tjener virksomheden ikke nok til at udnytte. Så de videreføres til år 2.
Så der udbetales de 6.000 kr.

År 2:
Resultat på 16.000 kr./mnd
"Normalt skattefradrag" på 6000/mnd lige som i år 1.
Herudover de 10.000 fra år 1 i overført underskud. Så der udbetales netto de 16.000 kr.

Noget jeg har misforstået?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ikke helt til at forstå for mig.

år 1 først omgang - ingen skat - 6000 resultat - 6000 personligt fradrag men 8% am bidrag

næste år 1 - Dit underskud bliver til fradrag i anden personlig indkomst og udnyttes - eller skrives frem til næste år - Skat udbetaler da ikke noget - de 6000 er et fradrag men jo ikke noget der udbetales 

år 2 - Ja hvis du ikke har kunnet udnytte dit underskud fra år 1 i anden personlig indkomst - så skrives det videre til år 2 - 

Du bør ofre lidt på en revisor vil jeg råde til - så du ikke skyder i blinde men:

Du betaler AM bidrag af alt overskud uanset dine personlige fradrag - og ca 43% samlet skat inkl am bidrag af alt overskud ud over dine personlige fradrag (de 6000) og underskud giver fradrag i anden personlig indkomst hvis du har det - eller skrives frem - alt sammen forudsat at skat kan se du driver seriøs erhvervsmæssig virksomhed med overskud for øje  Overvej LINK med skat og moms og meget andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)