Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring moms.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg har i et stykke tid drevet en lille virksomhed www.hobbyfly.dk. Jeg er derfor ikke helt skrap til det med moms endnu selvom det burde være til at overskue .

Mit spørgsmål er:

Jeg køber vare uden for EU og er tilmeldt fuldstændig-ekspres. Derfor betaler jeg først moms af de vare jeg har fået ind i landet ved hvert kvartal, når jeg angiver salgsmoms osv. Jeg fik af vide af en rådgiver jeg skulle trække min købs moms fra min slagsmoms, og det virker da også logisk.

Men hvad hvis min købs moms er højere end min salgsmoms? Jeg kan jo ikke få nogen penge tilbage som jeg endnu ikke har betalt? De skal vel have moms for det jeg har importeret, men det kan de jo ikke få hvis min købs moms er lavere end slags momsen!

Håber i forstår og kan hjælpe.

mvh

Mathias Slyngborg

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms af varekøb i udlandet skal både angives som et + beløb og et - beløb, så momsen bliver neutral. Derfor lyder det ikke logisk, at du alene på baggrund af dit EU-varekøb skal have momspenge tilbage, idet du normalt ikke betaler momsen. (Og man kan kun få refunderet noget, man har betalt.)

Men i øvrigt har du ret: Man kan godt indsende negative momsangivelser, og så overfører SKAT det tilgodehavende beløb til nemkontoen. Det er ret almindeligt i start- og vækstfaser.

Med venlig hilsen
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)