Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttet varemærke i EU og resten af verden

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at beskytte et navn i EU og måske i hele verden. Jeg har .com domænet, men vil gerne sikre mig at ingen andre bruger det inden for det felt jeg skal bruge det i. Hvad koster det ca. og hvem er bedst til det?

Dbh Martin

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 18:57

Domænet > jeg hat.com eller hat.com
Jeg skal ikke gøre mig prof på lige det domæne navn - MEN det kunne jo være at domænet og indhold er om IT / programmer. Indhold, opbygning og særkende vil være en rimelig god beskyttelse i sig selv, vil jeg mene. Måske > ahat.com eller > ahhat.com eller > hahat.com

Prisen på dommænet er vel det mindste problem.

Navne...
Et navn som eksempel Nitro er navnet på en Japansk styrthjelms producent, som også laver samme under navnet Takachi. Ved søgning på navnet nitro på nette - der kommer der mange forskellige firmaer frem, som laver mange forskellige produkter under navnet nitro. Navnet Nau er fra Portogal - også en producent der fremstiller styrthjelme. Der er også en Amerikansk producent som laver de hjelme de bruger i NFL / Amerikansk fodbold - med navnet Nau. Jeg mener at ha stødt på IT softvare med navnet Nitro også. Navnet nankai er navnet på Japanske og Kinesiske universiteter. Men det er også navnet på en Japansk hotelkæde i Osaka. Nankai er lige så almindeligt som Hansen og Jensen.

Et link, måske til inpiration... ikke nødvendigves om domæne navne. http://www.keys2passion.com

nankai   

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:13

Jeg har domænenavnet, det jeg vil er at beskytte selve navnet, så jeg kan bruge det i alle lande, uden at blive begrænset eller at andre napper det.

Dbh Martin

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Skrevet kl. 00:42

xxxxxx.com og xxxxxx.eu domæne...
Domæne-/ner vil jo blive / være officiel registreret ved host udbyder. Med registrering af person navn adresse og land - hvilken persom som er retmæssig ejer af domæne. Der kan sefølgelig også være mulighed for at bopæls adresse holdes skjult.

Ved søning på en af de mange på webhotel / cms > one.com Findes en del jeghatcom.com  > eu uk de se mv. Som alle er ledige. Det eneste der er optaget er jeghatcom.org / med de tre bogstaver for organisation som endelse efter punktum.

Jeg skal ikke gøre mig bedre vidende, men jeg kan ikke se at det skulle gi problemer med xxxxxx.com og xxxxxx.eu Jeg vil mene, at der en rimelig logisk forbindelse med dommænenavnet.com og domænenavnet.eu - og produkt indhold på websitet.

For mulige kunder som på nettet søger efter produkter som også er på websitet, vil de jo nok søge på relaterede ord og navne - for at finde produkt område / websits med de produkter. Det kan måske være fiti fiti hvis der søges på et tilfældig website navn. Så det kan også være en mulighed med website navnet mthorborg.com og mthorborg.eu Der vil jo nok være mange ude i den store verden, som vil forbinde mthorborg med spamfieter. ? er det stavet rigtigt, alså spamfeiter. Det skulle være rieligt med domænet.com og eu

Det er ikke sådan, at jeg altid har en mening eller den rigtige mening om alt.

nankai  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:45

Kære Nankai

Jeg har helt styr på domænet, det har intet med det at gøre.
Jeg skal bruge en varemærkebeskyttelse, så glem alt om domænet.

Så kort og godt, hvad koster det at få varemærkebeskyttelse i EU og resten af verden og hvem kan i anbefale til at gøre det?

Dbh Martin

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Skrevet kl. 10:07
Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Skrevet kl. 00:44
Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:19

Hej Martin

Varemærker koster gennemsnitligt DKK 12-15.000 for en registrering i én vareklasse i et land. Hertil kommer så ca. 3.000 pr land pr ekstra vareklasse, man måtte være interesseret i.

EU-varemærket koster ca. DKK 60.000 for alle 27 medlemsstater, og giver dig eneret i op til tre vareklasser.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:10

Tak for de gode input, dem er jeg glad for!

Dbh Martin

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 16:19

Hehe - Jeg opdagede lige, at dit spørgmål stammer helt tilbage til 2005, hvorfor det nok ikke har den helt store relevans længere - Men hvis du stadig vil beskytte varemærker og eventuelt andre rettigheder, bør du måske overveje en strategi for registreringen først, så du ikke bruger mange penge på eventuelt at ansøge noget forkert i et utilfredsstillende antal lande. Det er desværre set før...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)