Hej. Jeg står og skal snart åbne min egen netbutik. Mvh. Anders Mikkelsen |
Hej Anders,
Hej. Jeg står og skal snart åbne min egen netbutik. Mvh. Anders Mikkelsen |
Hej Anders, Samhandel mellem USA og EU kan godt være lidt besværligt, da der stadigvæk (så vidt jeg ved) stadigvæk køre en stål-sag mellem USA og EU. Dette kan godt give lidt extra omkostninger på nogle vare i straf told. Spørg en speditør om det vil gælde dine vare, da det godt kan dreje sig om 15-16% extra tariff.
Transport med fly er dyrt (hvis dit produkt vejer meget). Dog kan du forhandle med UPS om rabat hvis du fragter meget (~30-40% rabat). Det er ret billigt af få fragtet med skib. Der er ikke den store pris forskel om du får fragtet fra Østen eller USA med skib. Prisen ligger typisk omkring 400-750 DKK per CBM alt efter antallet af CBM. Der udover kommer lidt told+teminal gebyr. Transport mellem DK og USA er cirka 1 mdr for søfragt. Mens luft fragt er cirka 1 uge. Pris på luft fragt ligger cirka 2-3 gang søfragt, men afhænger meget af antallet af kilo der transporteres. Mit råb er at hvis du transportere mere end 1 CBM eller 25 kilo, så gør det med skib.
Med venlig hilsen
Tim Poulsen |
Tak for jeres svar begge to. Så blev jeg lidt klogere :) Ang. speditør: Hvor finder jeg sådan en mester henne?
Jeg regner ikke med at den samlede vægt kommer over 25 kilo, så vil det være relevant for mig at bruge fly som fragt? Og så har jeg lige et spørgsmål mere. Hvad er en CBM?
Mvh. Anders Mikkelsen |
25 kg er godt nok ikke meget er det elektronik? så ville jeg i såfalde vælge fly transport. Janus Vittrup |
Hej Anders, CBM står for kubik meter.
Jeg har haft gode erfaringer med www.modultransport.dk De er ikke så store men har klaret et express fra USA for mig uden problemer. Du kan kontakte Anders Rasmussen tlf 36954324, han står for transport mellem USA og DK. Der er selfølig mange andre at vælge imellem.
En anden mulighed hvis du går efter nogle af du store (DHL, FedEx, UPS) så kan det være en fordel at lave den Amerikanske forhandler stå for fragt da de plejer at have en god aftale med DHL, FedEx og UPS.)
PS Husk også at sæt kryds i export feltet når du bliver registreret som importør. Ellers kan du ikke returnere varen hvis den er defekt. |
det var satans vidste ikke de kunne klare usa også nå :) bruger dem til transport fra kina fungere ret godt så tumbs up :) har en 16 årig penge nok til det projekt ? |
Jvg: Jeg vidste ikke at jeg skulle moms registreres, tak for det :). Jeg skal sælge vejrstationer, så elektronik er der vist massere af. Problemet er bare at jeg ikke kan finde oplysninger om de forskellige produkters vægt, men det er noget af det jeg har skrevet ned på en huskeseddel. Notanshop: Jeg vil nok kontakte modultransport når jeg er registreret og skal begynde at importere varer hjem fra USA. |
Umiddelbart er der ikke en aldersgrænse for at få investorer ind, men det vil jo kræve at de har tillid til dig, samt virksomheden. For at de vil satse deres penge :-) |
yep de gider ikke engang snakke med dig før du har et firma :p har selv prøvet hehe :D der kan du fixe dit firma så poste det står adresse på den form du skal sende.
Nok bedst hvis du har nogle cash i hånden
Janus Vittrup |