Hej Lars
Du får ligge en hobbyseoers indspark:
Du kan undersøge lidt om søgevolumen på de forskellige versioner af ordene på flere måder:
Kør en Google Trends: http://www.google.com/trends?q=flybillet,+flybilletter&geo=dnk&sa=N
Kør en Google Adwords søgeordsværktøj: https://adwords.google.com/select/Login
Eller hvis det skal være rigtigt præcist, så kør to adwords kampagner (1 til hver form) og sørg for at ligge på side 1 for hver form hele tiden. Så får du både klikigennemdata antal søgninger på den ene og ande måde.
Ok, det var et par ideer til at finde ud af hvad der søges mest efter, men med mindre du har tænkt dig at eje hele markedet, så skulle du måske også undersøge konkurrencen i de organiske resultater på de to forskellige ordformer.
Start med at se hvor mange resultater der er på hvert ord: http://www.google.dk/search?hl=da&q=flybillet&meta= og http://www.google.dk/search?hl=da&q=flybilletter&meta=
Der er 4 gange så mange sider på nettet om flybilletter som om flybillet, men det er ikke en god måde at vurdere konkurrencen på. I stedet laver du en søgning for at finde de "optimerede" sider om emnet. Søgningen medtager kun sider som også har ordet i titel og i url:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=flybillet+inurl%3Aflybillet+intitle%3Aflybillet&btnG=S%C3%B8g&meta= 1900 sider
http://www.google.dk/search?hl=da&q=flybilletter+inurl%3Aflybilletter+intitle%3Aflybilletter&meta= 50.000 sider
Det ser altså ud til at der er væsentlig større konkurrence i de organiske resultater på flertalsformen.
Måske er det smart at satse hårdt på entalsformen så. Husk dog at folk som søger i flertal måske også køber i flertal. :-)
Og så til sidst for at gøre os helt rundtossede: Der er noget som hedder semantisk søgning og det betyder at søgemaskinerne hurtigt (i Danmark langsomt) bliver bedre til at gennemskue sproget og sammenhængene mellem ordene. I fremtiden (og måske lidt allerede) vil du ikke kunne lave en side med ordet flybilletter gentaget tusinde gange og så tro at du kan ranke på det ord. I stedet skal du skrive i et mere naturligt sprog, hvor du bruger relaterede ord så som Flybilletter, Flybillet, Billet, Fly, Flypriser, Lufthavn, Flyvning osv. Søgemaskiner vil nemlig udemærket være klar over at disse ord alle relaterer til emnet, Flybillet , og de vil antage at kvaliteten af siden er højere, hvis sproget er mere varrieret.
Må i øvrigt hellere være ærlig og med et link fortælle, at jeg faktisk selv et par sider kørende om at søge efter flybilletter. ;-)
Hilsen Anders