Hej John - tak igen. Ansat er selvfølgelig et forkert ord - min virksomhed har kontrakter med andre virksomheder, som jeg udfører programmering for. En kontrakt binder mig som regel 3 eller 6 måneder af gangen, men bliver ofte forlænget. Jeg har ikke nogen af fordelene som lønmodtagere har, jeg fakturerer, og mine fakturaer bliver betalt når kunden synes det er ved at være på tide. Men jeg hører hvad du siger og vil læse op på dit link. Jeg ender nok med at spørge en revisor til råds til sidst - jeg er bare bedst tilpas med at kende lidt til tallene selv også :) |
men det har ikke noget med kontrakt at gøre. Man kan ikke kontrakt skrive sig fri af at faktisk være lønmodtager - det er arbejdets karakter. jeg kan ikke sige hvad du er, men man vil ofte ha netop lønmodtager job som du beskriver det med 3-6 mdr og længere hos kun en arbejdsgiver. Jeg kan ikke lige se dig ha alle de ting der gør, at du rent faktisk er selvstændig. Største risiko er at de ikke betaler din regning
Man kan ikke fravælge lønmodtager og kildeskat - ved en aftale, selv om mange arbejdsgivere gerne vil det og en del som du synes at det giver dem flere fradragsmuligheder
- OM du er det ene eller andet kan jeg slet ikke afgøre sikkert på dette grundlag, men ser skat det som lønmodtager det du laver, trods alle kontrakter - og du kører VSO og du har fri bil og dermed lader selskabet betale en kørsel som i hovedtræk er fra hjem til arbejde - frem for befordringsfradrag, så kan du kommer ganske så galt af sted frygter jeg. Du vil se at Bent Z i sit link inde i mit, skriver han ikke i selskab tør gøre det uden bindende svar - og jeg kan ikke overskue om ikke det er samme i VSO - specielt når bilen og fulde omk hjem arbejde på den led trækkes fra
vh John Hannover