Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til, før du vil købe varer fra en ny butik? "Hvordan får jeg konkurrentens kunder"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg, som så mange andre, prøver ihærdigt på at lave en god webshop, som gerne skulle sælge så meget som muligt. 

Men i mit tilfælde, er jeg ikke den første der sælger netop disse produkter/varer. 

Mit spørgsmål er til dig: Lige nu skal du forestille dig, at du er en kunde, og du har købt 10 farveblyanter på hjemmeside(A). Du modtager dine 10 farveblyanter, du er meget tilfreds, og du kan ikke sætte fingeren på noget som helst. 6 måneder senere er farveblyanterne opbrugt, og du skal have nogle nye, men i mellemtiden er der sgu kommet en ny hjemmeside(B), med præcis samme farveblyanter og samme pris som hjemmeside(A). 

- Hvorfor skulle du købe fra den nye hjemmeside(B)?? Hvad skulle få dig til at købe samme produkt, fra hjemmeside(B), når du før havde en rigtig god oplevelse med din bestilling fra hjemmeside(A)? 

Simpelthen: Hvad skal der til, før du vil købe varer fra en ny butik(Webshop)?
"Hvordan får jeg konkurrentens kunder"

Eksempler:
Brugervenlighed.
Troværdighed.
Hjemmeside navn??
Support.
Kontakt informationer.
Bruger anmeldelser
Fængende overskrifter
Bedre produktbilleder
Bedre overskuelighed (Hænger sammen med bruger venlighed)

Mvh Jacob

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 23:15

Afhænger nok meget af selve produktet, men troværdighed er klart et vigtigt punkt. Kan jeg ikke læse noget om folkene bag, så vil jeg godt kunne blive skræmt lidt væk (medmindre vi snakker om en stor "kendt" spiller på markedet). 

Derudover spiller miljøvenlighed også en faktor for mig: hvis priserne på blyanterne hos de 2 hjemmesider er den samme, men den nye hjemmeside har valgt et mere miljøvenligt mærke, en mere miljøvenlig emballage eller lignende, kunne det også få mig til at skifte. 

Ikke mindst er leveringstid også ret relevant. Nu står jeg sjældent og mangler en blyant akut, men tit er mine online-køb lidt i sidste øjeblik, så kan den nye hjemmeside tilbyde en hurtigere levering kunne det også spille en rolle. 

Det var mine input :)

Mvh Uffe

Tilmeldt 5. Feb 12
Skrevet kl. 23:26

Hej Uffe,

Mange tak, det var faktisk nogle rigtig gode inputs du havde der! Det er med garanti noget jeg selv kan arbejde med! 

God aften 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:29

Jeg sidder med mange af de samme overvejelser.

Klar kommunikation er vigtigt. Hvad sælger du, og hvorfor skal jeg købe det af dig?

Afhængig af hvad det er for et produkt, vil prisen også være afgørende for mange. Særligt hvis dine produkter er direkte sammenlignlige med dine konkurrenters.

At købsprocessen er nem og forståelig er også vigtig.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 5. Feb 12
Skrevet kl. 16:43

Andre på Amino, som har nogle gode råd? 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tænker lidt at i skal dreje spørgsmålet.

Hvorfor er i der?

Hvis i sælger PRÆCIS det samme som andre til PRÆCIS samme pris med PRÆCIS samme vilkår, så har i intet der kan få jeres kunder til at flytte fra deres gamle leverandør. - Så er i jo bare mere af det samme.

Da i besluttede at lave en shop var det vel fordi i mente at der manglede nogle produkter på markedet, at det kunne gøres bedre eller billigere.

Så hvorfor findes i?

Når i har svaret på det, så har i det der skal få kunderne til at skifte.

Nor nogen skal gøre noget, uanset hvad. Så er det første spørgsmål altid: 'Hvad for jeg for det' - Det er ikke nødvendigvis penge. Det kan være en cm. længere farveblyanter. Det kan være hurtigere levering.

Hvad får jeres kunder for at handle hos jer?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:58

Carsten Kvist:

Jeg tænker lidt at i skal dreje spørgsmålet.

Hvorfor er i der?

Hvis i sælger PRÆCIS det samme som andre til PRÆCIS samme pris med PRÆCIS samme vilkår, så har i intet der kan få jeres kunder til at flytte fra deres gamle leverandør. - Så er i jo bare mere af det samme.

Jeg er helt enig med Carsten. Hvis det er et produkt, som enten er det samme, eller fuldstændig sammenligneligt, så skal der virkelig noget til at få mig til at skifte sted at handle.

Jeg vil faktisk gerne give mere for et produkt i en kendt shop, end spare lidt penge på at handle i en ukendt shop. Især hvis det er mærkevarer, eller ting som jeg muligvis vil bytte eller returnere (eks. tøj).

Det er lidt svært at sige noget specifikt uden at kende produktet, for jeg går ud fra at det ikke er blyanter.

Noget der kan få mig til at skifte er eks. returbetingelser. Jeg har set webshops sende returemballage med, så hvis man ikke bryder sig om varen, er der allerede frankeret returemballage i kassen. Det motiverer måske endda til at købe mere, da man ved at man bare frit kan returnere det man ikke vil have alligevel. Denne service kræver selvfølgelig at avancen på produkterne kan bære det.

Jeg kan også finde på at skifte hvis den nye webshop fremstår som eksperter på området. Folk vil jo helst købe varer af virksomheder som ved alt om produktet de sælger, og som har ry for at være eksperter. 

En stor del af mine online køb er impulskøb, og når jeg handler hurtigt, vil jeg også have varen hurtigt. Så leveringstid kan sagtens spille en rolle for mig. Hvis jeg ser noget jeg vil have, og en webshop kan levere det 1-2 dage hurtigere end en anden, så kan jeg godt finde på at købe varen der hvor jeg kan få det hurtigst.

Endelig er gode anmeldelser vigtigt for mig. Hvis ikke jeg kan finde anmeldelser, eller hvis anmeldelserne er på det jævne, vil jeg sandsynligvis ikke handle i webshoppen

Mvh Carsten

Tilmeldt 7. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:28

Hvis prisen er det samme ville hurtigere leveringtid helt klart kunne rykke kunne væk fra konkurrenten 100 %. 

Nu går jeg også ud fra at fragtprisen er den samme på begge webshops, men jeg foretrækker altid GLS frem for Post Danmark, og da de fleste webshop udelukkende har Post DK og der så kom en med GLS til samme pris ville jeg personligt også hellere købe mine farveblyanter der Smile

Så længe det er en dansk og veletableret webshop med CVR-nummer og det hele, er troværdigheden i top og det ville for mig næsten være ligegyldigt med brugeranmeldelser, tydelige kontaktinformationer, og andet troværdigheds-noget, 

Brugervenlighed, billeder, overskuelighed m.m. er også mindre vigtigt for mig hvis jeg skal vælge den ene frem for den anden, medmindre det er helt slemt som her: http://arngren.net/

God og hurtig support er altid rart men det er måske mere efter ordren allerede er bestilt. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)