Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms - Dobbelt moms. Rookie mistake

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Mørkøv
Tilmeldt 17. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Fra  www.stinebmode.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør en klog?

Jeg har sammen med min kone startet et par virksomheder. Det startede med at hun skulle åbne en negleklinik. Hurtigt blev vi enige om at udvidde kompetencerne i klinikken til at hun også skulle kunne udføre hårfjerning, Shellac, eyelashes m.v. altså en rigtig tøseoase. og hvorfor så ikke sælge lidt modetøj til pigerne også. Det fik vi etableret og www.neglegaarden.dk så dagens lys. 

Hurtigt fandt vi ud af at det måske kunne være interessant at sælge lidt af det samme tøj på nettet også, og efter lidt tid og arbejde åbnede vi webshoppen www.stinebmode.dk

Udfordringen er at vi til at starte med havde importeret lidt forskelligt tøj - ikke meget - men lidt Jeans, bluser og sko til Neglegaarden. Sagen er jo bare den at webshoppen er registreret på www.stinebmode.dk i firmaet styleguru I/S, så kan vi på nogen måde flytte varerne mellem virksomhederne uden at ende med at betale noget moms dobbelt ? Jeg vil jo helst bogføre det direkte i Styleguru, så jeg ikke skal betale moms af købet på samme måde som hvis jeg køber det direkte hos neglegaarden.

Gode råd modtages.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:37

Styleguru:

www.neglegaarden.dk 

www.stinebmode.dk 

styleguru I/S

Hej,

Bare lige for at få styr på hvem og hvordan!

Hvor mange forskellige cvr-numre har i og hvor mange af dem er momsregistrerede?

Og er der andre ejere/interessenter end din hustru og dig?

Fra Mørkøv
Tilmeldt 17. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Fra  www.stinebmode.dk Skrevet kl. 13:41

Hej.

Vi har to CVR numre. Begge ejet af os begge og begge både moms og import registrerede.

Vi har indkøbt tøj til Neglegaarden, men besluttede efterfølgende at åbne webshop i et andet firma. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:02

i flytte ved at sælge fra den ene til den anden med moms og det giver jo ikke dobbelt moms overhovedet. Neglegården har betalt købsmoms men den har de jo trukket fra - så når du sælger til samme pris til den anden shop så er den salgsmoms der opstår jo f.eks 100 kr - og der er så trukket samme beløb fra i købsmoms = 0 moms ialt. En momsregistret der køber og sælger til samme pris, har altid 0 kr i momsudgift

Den som køber betaler købsmoms af neglegaarden, men den moms er jo købsmoms som den købende shop jo har fradrag for i moms og dermed koster det 0 i moms

Moms for momsregistrerede koster aldrig en rød øvre - De eneste hvor moms koster noget - er private personer der køber ting - så ikke alene har I ikke dobbelt moms - I har SLET ikke moms udgift 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)