Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet iværksætter søger svar og leverandør

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen!

Jeg er ny inde for faget iværksætter og ville derfor høre om nogen havde bekendskab til leverandør her hjemme og i udlandet. Jeg har godt hørt om websider, som Alibaba og aliexpress, men hvad med sådan noget som told og moms her i Danmark, hvordan sikre jeg mig at det bliver gjort ordenligt? Hvordan sikre man sig, at leverandøren ikke er ude på at snyde en? Håber en eller flere af jer kloge hoveder kender svaret på mine spørgsmål, da jeg er meget ny og ikke er helt sikker på hvordan det fungerer.

Produkter jeg søger pt er: 

1) Leverandør af Minecraft legetøj (skumlegetøj) Altså alle former for svær, hakker, figur, lys.... 

2) Leveandør af vandtæt højtalere (shower speaker) meget gerne nogle andre modeller, som måske ikke er så kendte her på det danske marked, jeg kender selv earson bluetooth speaker.

Så hvis der er nogen her inde eller kender nogen der har mulighed for, at lever disse produkter er i mere end velkommen til at skrive :) 

Med venlig hilsen, 
Simon Jensen  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35

Hej Simon

Med hensyn til om leverandøren kan snyde dig og hvordan du sikrer dig, så er det op til dig selv at gøre forarbejdet. Lav en masse research (også uden for Alibaba) hvor du undersøger virksomheden, kontaktpersonerne mm.

Du aftaler med leverandøren hvordan varerne skal leveres (FOB osv.) og aftaler hvilket fragtselskab der bruges. Så afregner i herfra tolden gennem fragtselskabet (ret mig hvis det er forkert) og så får du dine varer udleveret.

Du kan også finde se den videoserie fra Transporteca på Youtube " target="_blank">her som grundigt forklarer hvordan du skal forholde dig i stort set hele forløbet.

Held og lykke med projektet og god weekend.

Mvh Lasse Ravn

Tilmeldt 10. May 15
Skrevet kl. 16:09

Hej Lasse

Tusind tak for dit svar,  jeg har nu  set  de videoer du sendte og de gav et rigtig godt overblik! Mange gange tak og hav en rigtig god dag! 

Mvh Simon 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 16:18

Lasse Rosendahl Ravn:
Så afregner i herfra tolden gennem fragtselskabet (ret mig hvis det er forkert) og så får du dine varer udleveret.

" target="_blank">her

Tolden afregnes ikke gennem fragtselskabet som du skriver. For lovligt at kunne importere vare skal man være importør registreret hos SKAT. Selve told og moms afregningen sker direkte til SKAT, de sender en opkrævningen måneden efter importen er foregået.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 10. May 15
Skrevet kl. 16:28

Hej Ravn

Tak for for dit svar, hvor kan man tilmelde sig, så det køre automatisk med skat? 

Eller det noget som sker, når man søger sit CVR

Mvh Simon 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:47

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 17:26

Bluetyper:
Eller det noget som sker, når man søger sit CVR? 

Nej det sker ikke automatisk, Du skal tilmelde separat for at blive importør registreret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45

Tak for rettelsen Ravn - den lå lige lidt langt væk for mig :)

God weekend til jer alle

Mvh Lasse

Fra København
Tilmeldt 6. Jul 15
Indlæg ialt: 44
Fra  Kotra Copenhagen Skrevet kl. 10:53

Hej,

Jeg kan måske hjælpe dig med leverandører til de to produktkategorier. Du kan kontakte mig på 33477227 eller info@kotra.dk.

Vh.

Kotra Copenhagen er handelsafdelingen ved den Sydkoreanske ambassade i Danmark og hører under Ministeriet for Handel, Industri og Energi, Sydkorea.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)