Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne registrant

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg står og mangler en solid registrant af dk domæner - det vil selvfølgelig være rart med fordelagtige priser, men det mest væsentlige er at der medfølger et funktionelt og bekvemt kontrol panel hvor jeg nemt kan administrere mine domains. Det vigtigste er at jeg ubesværet kan ændre dns informationer for hvert domæne. Jeg kører i øjeblikket på en server lokaliseret i USA og det skal gerne være nemt at koble mine dk domæner på denne. 

Nogen der kan anbefale en god dansk registrant? På forhånd tak

Venlig hilsen

Martin

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:43

Jeg kan varmt anbefale og stå inde for gratisdns.dk

Ikke så meget pis.. lige til at bruge og så er det gratis!

/Per B. Lauridsen

Tilmeldt 2. Dec 07
Skrevet kl. 21:54

Ok, tak for forslaget - er ikke helt sikker på deres koncept.. de sælger reg. af domænenavn og tilbyder samtidig en gratis "parkeringsplads" i form af dns? er det korrekt forstået? men har de også et kontrol panel hvor jeg selv kan ændre dns til mine egne?

Flere forslag er velkomne

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:13
Du skal være opmærksom på at du kun kan køre DNS for .dk-domæner på DNS servere der er godtkendt af DK Hostmaster.
Godkendelse koster penge, og sandsynligheden for at din amerikanske udbyder har fået sine godkendt er derfor meget lille (det er der formodentlig ikke efterspørgsel nok til). Såfremt det er dine egne navneservere kan du selv få dem godkendt hos DK Hostmaster, det koster 500 kr. pr. navneserver.

Du kan sagtens hoste dine websider/mailkontis på amerikanske servere uanset hvad, det er udelukkende DNS driften der er krav til.
Tilmeldt 2. Dec 07
Skrevet kl. 23:13

Den problematik var jeg ikke lige klar over -- men jeg forstår egentligt ikke hvordan man kan hoste sine websider på amerikanske servere hvis man f.eks ikke har den godkendelse? At de givne DNS informationer er tilknyttet et givent domæne er som jeg forstod det forudsætningen for at et site kan være aktivt? 

Det er heller ikke mine egne navneservere, men er selvfølgelig villig til at betale - men i virkeligheden ville jeg så bare betale for at min hosting udbyders DNS bliver godkendt hos DK hostmaster, som jeg forstår det?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:48
DNS bruges til at fortælle hvor tingene skal peges hen, så hvis du f.eks. har DNS hostet ved en dansk virksomhed med godkendte navneservere, så kan de sagtens sætte DNS'en op så den peger på din amerikanske udbyders web/mailserver. Det er der ikke noget problem i, DK Hostmaster blander sig ikke i hvor tingene peges hen.

Det er den amerikanske udbyder selv der skal kontakte DK Hostmaster og koordinere med dem hvis de vil godkendes, så det er ikke bare en beslutning du selv kan træffe - men hvis din amerikanske udbyder er interesseret i det og du vil betale, så kan det da godt være at du kan overtale dem til det.
Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 19:35

GratisDNS tilbyder en template-løsning, hvis det er samme server du skal pege alle/mange domæner på opretter du blot opsætningen på GratisDNS én gang, og det er så bare et spørgsmål om at skrive domænenavnene og trykke Tilføj når et domæne skal tilføjes fremover - det bliver ikke meget nemmere ;)

Tilmeldt 2. Dec 07
Skrevet kl. 19:15

Tak for jeres svar.

Jeg vil stadig gerne have et par forslag til gode domæne registranter med kontrol panel til styring af DNS - gratisdns ser fin ud, men jeg vil gerne have en lille shopping liste :)

Tak!

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 10:37

Tjaa http://www.unoeuro.com kan vel også benyttes, jeg har dog kun erfaring med GratisDNS og er fuldt ud tilfreds med funktionalitet/stabilitet der.. (GratisDNS har 5 geografisk adskilte servere - Unoeuro har 2 der - tilsyneladende - står ved siden af hinanden så der vil være større risiko for total nedbrud her)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)