Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pro php Webshop

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans,

Godt at se folk med lidt gåpåmod

Jeg tror du først og fremmest skal gøre det op med dig selv om du vil bruge tid på selv at sætte dig ind i alle tingene vedr. at lave en web shop, eller om du vil få andre til det. Dernæst kan du se på hvilke alternativer du har.

Hvis du beslutter dig for selv at give dig i kast med projektet er her nogle ting du skal kunne sætte kryds ud for såfremt den skal blive en "teknisk succés".

- En præcis idé om hvad du vil lave. Gerne på skrift.

- Kendskab til at designe software (i større eller mindre grad alt efter hvordan din idé udformer sig)

- Indgående kendskab til et serverside programmeringsprog (PHP, ASP, ASP.NET/C#.NET, osv)

- Gode evner indenfor database modellering

- Gode evner indenfor brugergrænsefladedesign og implementation (herunder CSS, javascript og HTML)

- Kendskab til sikkerhedsmæssige faldgruber

- Kendskab til implementering af betalingsgateway

- Kendskab til lovmæssige krav til en webshop. (http://betaling.dk/forret/index.htm)

 

Ovenstående er alle ting der er gældende uafhængigt størrelsen på din web shop.

Alt det her er ikke noget jeg skriver for at skræmme dig fra at hoppe ud i det, men jeg har selv arbejdet med det og snakker jævnligt med folk der har brændt sig fordi de lige har overset et eller andet.

Mvh.

Michael 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Pkt 1 har jeg - resten er til salg rundt om i verden. Når nogen siger, det er let at lave, lytter jeg. Når nogen siger det er dumt at lave selv, så lytter jeg også. På et tidspunkt træffer jeg en beslutning, men først skal jeg kunne vurdere, hvor galt, det kan gå.

 

mvh Hans
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg siger ikke det er dumt at lave selv, men at man bare skal være klar over hvad man kaster sig ud i.

Desuden er det begrænset hvad du kan miste på det ved at prøve at lave det selv. Det er stort set kunden tid du putter i det, samt evt. gebyrer til betalingsgateway.

Held og lykke med projektet

Mvh

Michael
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Michael har ret... Der er meget at tænke over og sætte sig ind i, men det betyder jo ikke, at det er svært. Det er heller ikke svært at lave en hjemmeside, men man gør klogt i at tænke sig godt om, inden man går i gang. Det bliver siden bedst af.

Da jeg i sin tid ville have mig en web-shop kunne jeg ikke betale for at få det gjort. Og så må man jo selv til tasterne. Det forekom mig væsentligt lettere, end jeg havde forestillet mig (eller også har jeg bare glemt alt om de lange nætter) - så måske er det derfor, jeg siger til folk, at det er let.

M.h.t. lovkrav, så kan du være ganske rolig. PBS skal nok hive fat i dig, hvis du laver noget, de ikke er tilfredse med. F.eks. må du ikke skrive kr. men skal skrive DKK. Sådan noget tager de sig af (forudsat at du har en betalingsaftale hos dem selvfølgelig). Alt det andet skal du selv tage hånd om. Men nu hvor Michael faktisk har lavet en rimeligt omfattende liste, er det jo bare at gå i krig.

Nuvel - nu har jeg jo tilbudt dig et gratis skud i bøssen, så du kan jo ligeså godt tage imod det og se, om det er noget for dig. Så må du jo tage stilling til, om du mener, det er forsvarligt at kaste sig ud i det eller ej.

Smid din email-adresse hér, så skal jeg sende dig lidt simpel PHP-kode med én vare.

I øvrigt er markedet for økologiske gårdbutikker på nettet ikke mættet??.. Eller i hvert fald domineret af økologiske grøntsagers svar på Amazon, Aarstiderne..


God fornøjelse


Molvins
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lade være med at henvise til:
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=255

Gør det du er bedst til. Det er sjovest og giver det bedste resultat.
Man bliver ikke rig af at sætte sig ind i 1000 ting. Man tjener penge på at fokusere på det man er bedst til.

Dbh Martin

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig... og hvis man f.eks. ikke lige kender nogle serverside programmeringssprog, så bliver man ikke god til det på en uge eller to

Mvh.

Michael
Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden man kaster sin sommerferie ind i at kode en shop, er det værd lige at se, hvad der allerede findes til fri afbenyttelse.


Her er f.eks. en OpenSource-baseret (= gratis, og du må pille alt det du vil) shop i ASP+Access: http://www.rammdev.com/ashop/ jeg har ikke selv afprøvet den, men det er da et udgangspunkt. En søgning efter shop på på http://www.sf.net giver adskillige hits, også hvis man er til andre teknologier (PHP, MySQL, Linux m.m.)

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Wow Hans - jeg har nok tabt den her diskussion, men vil lige komme med et par sidste ytringer inden jeg får dødsstødet.

-Jeg har kigget på OpenSource-løsninger, som jeg er en stor tilhænger af. Desværre synes jeg let, at man kommer til at ligne en af alle de andre. Ved godt, at man må pille, rode og rage, som man vil, men der er bare sjældent nogen, der gør det. Derfor kan jeg bedst lide at lave skidtet selv. Har set al for mange web-shops, der er en standardløsning. Det må da godt være unikt
En anden ting er, at tingene ikke virker perfekt eller efter hensigten. F.eks. har jeg oplevet, at dette forum får nogle underlige ? i stedet for æ,ø,å, hvis jeg bruger "kladde"-funktionen. Det er sådan noget, der gør, at jeg holder mig fra at bruge noget, andre har lavet "færdigt".

-Selvgjort er velgjort.

-Nogle gange har man ikke råd til at betale sig ud af det. Jeg ville også gerne bruge min tid til det, jeg har lyst til og betale andre for det sure arbejde. Men jeg har ikke altid råd....

-At lave en web-shop er IKKE rocket-science. Ved godt, at nogle påstår det, men al den information, man skal bruge, kan man finde ude på det der internet.


Så er min taletid nok opbrugt.
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Først og fremmest handler det jo ikke om at tabe eller vinde, og vi er enige på mange punkter. I bund og grund handler det ikke om det er nemt at skrive en webshop eller ej, men mere at belyse hvilke muligheder/faldgruber der kan være når man gør. Med hjælp fra de informationer der kommer på bordet er Hans bedre rustet til at tage stilling til hvad han vil, og måske både have sparet tid og penge.

Men jo... hvis man benytter en opensource shop har det en tendens til at blive meget "standard", og jeg vil helt sikkert også foretrække selv at skrive det software jeg bruger. Det er dog ikke sikkert jeg ville gøre det hvis jeg havde et Kommunikations bureau, og ikke var udvikler

Mvh.

Michael
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har ret, Michael. Om ikke andet, så har Hans i hvert fald noget at forholde sig til.

Grunden til at jeg altid opfordrer folk til selv at gøre det er, at jeg har mødt så mange iværksætter-lystne mennesker, der får deres drømme godt og grundigt smadret af et web-bureau, der kræver 70.000 for en webshop. Jeg ved, at det tager lang tid, at lave en god webshop og ville nok også selv tage mig ordentligt betalt for at lave noget, som andre skal tjene penge på. Til gengæld skal folk bare ikke stoppe deres drøm dér. Har man ikke pengene er det faktisk muligt at gøre det selv. (Indrømmet det tog mig i sin tid ½ år at lave min første webshop).


Molvins
Side 2 ud af 3 (26 indlæg)