Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til markedsanalyse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad slags info er du på jagt efter? Konkurrent analyse? Kundegrundlag? Produktvurdering? eller noget helt andet? Markedsundersøgelse dækker rimelig bredt, så hvis du skriver lidt mere information, så er det nok nemmere at komme med forslag :)

Hilsen Jesper

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at svare på, uden yderligere information om branche m.v. :)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan starte med at læs dette indlæg Kom igang med salg. Her finder du gode input til markedsundersøgelse. Det vigtigste er nok: 

Spørg 5 potentielle kunder

For at kunne komme med et kvalificeret bud, kan du f.eks. interviewe fem potentielle kunder og høre, om de ville købe dit produkt frem for det, de bruger i dag.

Bare det at tale med fem mulige kunder – der ikke er dine venner – giver en uvurderlig viden om dine kunders ønsker.
Du kan også i samtalen med kunderne vurdere dine konkurrenters styrke i forhold til din. Kontakt også branchekendte personer og hør deres vurdering af dit produkt.

kh

Mogens

Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan fx undersøge markedet ved at bruge databaser som Navne & Numre Erhverv - her finder du viden om alle landets virksomheder og kan via segmenteringsmodulet se hvor mange virksomheder mv. der findes. Du opsætter selv de kriterier der er relevante for dig.

Herudover kan NN Markedsdata lave markedsundersøgelser baseret på viden om de kunder du allerede har, således du får viden om din markedsdækning og det fulde potentiale i markedet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)