Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af personbefordring/limousine kørsel

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg søger nogle svar, da jeg gerne vil igang med en form for transport service.

Jeg er i besiddelse af en fin vogn, som der er betalt afgift af, og samtidig bliver brugt som privat bil. Planen er at bruge den som "limousine" vogn til bestilling inkl. chauffør (mig) på et online booking web. Bilen har plads til 4 personer.

Mine spørgsmål går så ud på: 

1. Kørselsbevilling udstedt fra kommune?? Er det mon rigtigt? Eller gælder det kun taxi? Eftersom jeg ikke ligefrem har tænkt mig at holde standby inde i byen med et skilt på taget, og vente på en tilfældig kunde.

2.  Person/transport forsikring? Den tror jeg ikke jeg kan komme udenom, men nogle der ved hvad sådan en forsikring koster?

3. Vognmands certifikat? Nødvendigt?

Jeg har været inde og læse på færdselsstyrelsens regler ang. Taxi/Limousine kørsel, og der står man skal have vognmandscertifikat, bevilling fra kommune osv. MEN!

Da det "bare" er en transport service jeg selv tilbyder, ligesom som mange andre bus service, er det så nødvendigt?

Håber nogle kan svare på mine spørgsmål, da jeg gerne vil igang med en sidebeskæftigelse, håber dog ikke der er for mange stopklodser, selvom jeg frygter det. 

Mvh Michael Geeked

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)