er det ok at benytte æøå i domæne navne endnu eller er der for mange der ikke vil kunne se siderne ?
|
Der er mange der benytter dem, men de fleste har et UDEN tegne i og vidersender så fra ÆØÅ domain til det uden!
Der er mange der benytter dem, men de fleste har et UDEN tegne i og vidersender så fra ÆØÅ domain til det uden! |
Man skal også huske på, at æøå ikke optræder på udenlandske tastaturer (i hvert tilfælde ikke uden for Skandinavien). Det vil derfor være et minus i forhold import/eksport/samarbejde med udenlandske firmaer eller privatpersoner. Derudover vil man mig bekendt heller ikke kunne få knyttet en e-mail adresse til et domænenavn, som indeholder andet end de sædvanlige tegn, a til z, tallene og bindestreg. Karsten |
Karsten Andersen
Online WebDesign ApS
Det med at man ikke kan få en email på domænet vil jeg nok sige er det største problem. Men hvad vil du da kalde dit domæne? :-) |
Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!
mange tak for de gode svar. Jeg har nu købt 2 domæner: 1 med æøå og et hvor æ = ae, ø=oe og å=aa alle hits på æøå domænet viderestilles til det andet. Og navnet på domænet er ? (if i told you i would have to kill you |
Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning