Hej Amino. Jeg sidder med det typiske trælse spørgsmål omkring moms. Jeg har søgt en del men kan desværre ikke finde nogen svar til lige netop det her tilfælde. Det ligger sådan at jeg gennem mine Youtube kanaler har partnerskaber med udenlandske firmaer, disse firmaer hører hjemme i USA. Problemet her ligger så i det klassiske Adsense problem. Jeg modtager fortjenesten engang om måneden gennem bank overførsel, som jeg så fint bogfører. Problemet ligger så når det gælder moms. Som der så fint står i Moms reglerne skat har offentliggjort så skal man kun opkræve dansk moms af reklame ydelser solgt til udlandet hvis det primære leverings sted er i Danmark. Men hvor er leverings stedet i det her tilfælde? Jeg sælger jo essentielt mine reklame pladser til firmaerne i USA, de opfylder dem så gennem Adsense og diverse andre løsninger (Hvis de overhovedet er der). Ville dette blive anset som "Leveret i Danmark" da næsten hele mit publikum er baseret i Danmark? Så problemet ligger i om skattefar så i det her tilfælde sige "Ja, sønnike! 25% moms tak!", og effektivt tage en ekstra 20% skat af alle mine indtægter, da jeg jo som sagt ikke ville kunne direkte opkræve moms fra de firmaer. |
Moms, reklame salg til ikke EU-Lande
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)