Okay, er vi ikke enige om at grunden til man er bange, for at starte en shop/forretning er fordi man er bange for at tabe penge på det? Især hvis man vil sælge solbriller eller tøj, at man så skal bestille det hjem og hvis ingen køber det, mister man self penge på det.
Derfor har jeg lige læst om ny metode den hedder "drop shipping".
Jeg ved ikke om jeg har misforstået det, men hvis min leverandør sælger en t- shirt for 5$ så kan jeg vælge foreksempel at sælge den for 10$ så når nogle køber på min hjemmeside går ordren videre til dem. På den måde mister jeg ikke penge på det?
Derfor har jeg lige læst om ny metode den hedder "drop shipping".
Metoden er ikke ny, og kan være en god måde at starte på. Det er dog ikke altid her du får de bedste indkøbspriser, men det kan selvfølgelig forhandles.
Everything4Sale:
Jeg ved ikke om jeg har misforstået det, men hvis min leverandør sælger en t- shirt for 5$ så kan jeg vælge foreksempel at sælge den for 10$ så når nogle køber på min hjemmeside går ordren videre til dem.
Der er flere måder det kan sættes op på. Blandt andet at ordrerne sendes direkte til din leverandør når de tikker ind, eller at du selv sender dem videre til dem.
Der er dog nogle praktiske ting du skal tage højde for. Blandt andet (men ikke begrænset til):
- Håndtering af returvarer - Håndtering af reklamationer - Hvorfor kunderne skulle vælge at give 10$ hos dig, fremfor 5$ hos din leverandør (for at tage udgangspunkt i din fremlægning)
Mit leverandør gør sådan at når dem der modtager produktet ikke kan se hvilket "firma" det kommer fra. Og jeg tror faktisk jeg kan få mit eget logo på pakkerne, så dem der køber fra mig vil ikke vide om hjemmesiden.
Det med returnering, er det ikke kun hvis man er firma registreret? Kan jeg ikke bare lade vær og skrive noget med "all sales are final".
Er det noget der kunne virke tror du? Er der noget ulovligt i at tage røven på folk på den måde?
Man må sige du for oprettet nogle tråde her for tiden mate ;)
Vil dog lige indskyde til det med drop shipping, at det måske ikke kun helt er guld og grønne skove :) For der er også nogle omkostninger ved det, især forbundet med fragten og Retur varer. Du kan også komme ud for, at de smider en ordre væk, ikke kan levere og sådan nogle ting, og alt det falder jo tilbage på dig, og det er os dig der skal stå "skoleret" overfor dine kunder i sådan nogle tilfælde.
Det er dog ikke fordi at jeg ville skræmme dig væk fra det, mere så du fik en idé om de lidt trælse sider ved Drop shipping ;) For det er jo en fantastisk idé hvis man går og drømmer om at starte sin egen webshop, os fordi det er ikke helt så risikofyldt og lidt nemmere at gå til, og som du selv skriver at man ikke står med et helt lager af varer man ikke kan komme af med.
Det med returnering, er det ikke kun hvis man er firma registreret? Kan jeg ikke bare lade vær og skrive noget med "all sales are final".
Salg gennem dropshipping, er fuldstændig ligesom hvis du selv havde varerne og sendte dem til kunden. Selve handlen bliver jo indgået mellem dig og kunden, så det er dig der "hænger på" returnering og reklamation. Med mindre du kan aftale noget andet med leverandøren.
Og jeg går ikke ud fra at du kan få en dropshipaftale, hvis du ikke har et cvr nummer.
Everything4Sale:
Er det noget der kunne virke tror du? Er der noget ulovligt i at tage røven på folk på den måde?
Det virker for mange, og det er ikke et spørgsmål om at tage røven på nogen. Om varen sendes fra eget lager, eller sendes direkte fra leverandør, er helt ligegyldigt.
Men jeg tror ikke du skal kigge så meget på dropshipping, men overveje affiliate marketing (som du kan læse meget om herinde)
Er det nemt at få et cvr nummer? Jeg så engang en latterlig dansk hjemmeside der solgte iPhones til 1000 kr, folk betalte for det men fik aldrig varen, og det var vidst cvr registret.
Puha, det er godt nok sværere end jeg lige havdet regnet med.
Er det nemt at få et cvr nummer? Jeg så engang en latterlig dansk hjemmeside der solgte iPhones til 1000 kr, folk betalte for det men fik aldrig varen, og det var vidst cvr registret.
Nu er jeg lidt i tvivl om dine hensigter..
Først taler du om at tage røven på kunderne, og nu om dette. Jeg tror jeg stopper her, men held og lykke med det :o)
Det er bare svært at forklarer sig rigtigt. Det jeg taler om, altså CVR er det noget alle kan få, eller skal man være godkendt, og derfor nævner jeg den her hjemmeside jeg engang stødte på som eksempel og de havde CVR.
Og det med at tage røven på kunderne var egentlig bare at sige ingen returret fordi jeg er ikke cvr registreret. Jeg tænker før jeg skriver man så blander jeg det hele sammen.
Nix den går ikke. Når du køber en vare til videresalg, uanset om det er dropshipping eller almindelig handel, så er du erhvervsdrivende. Dermed er du også underlagt de strenge europæiske regler for returret og reklamation, så du skal kunne håndtere returvarer, man kan ikke fraskrive sig de mulighed.
Ved dropshipping skal du også være meget opmærksom på leveringstiden. Hvis du selv har varen på lager, så kan du levere varen meget hurtigt, som de fleste kunder ønsker. Ved dropshipping er det leverandøren der bestemmer leveringstiden. Laver du f.eks. en dropshipping aftale med et firma i Kina, så er leveringstiden ofte 30-40 dage, hvilket meget let giver sure kunder, selvom du har gjort opmærksom på det. :-)