Hej alle jer dejlige mennesker
|
Mikkel Rasmussen:Hej alle jer dejlige mennesker
Min kæreste og jeg har et nyopstartet I/S, med detail af rideudstyr. I den forbindelse har vi privat lånt 250.000 afdragsfri og rentefri af min kærestes far (alle lånepapirer er udarbejdet af advokat). Må vi afdrage på denne gæld af overskuddet før skat, eller kan vi på anden måde trække denne gæld fra i skat?
I kan IKKE trække afdrag på gæld fra i jeres skattemæssige indkomst, det eneste i ville kunne have trukket fra er eventuelle renter.
Mikkel Rasmussen:Håber virkelig i kan hjælpe mig, da jeg synes det virker lidt tåbeligt at låne 250.000 og derefter skulle have et overskud på ca. 450.000 for at kunne betale tilbage, blot fordi skattefar lige skal ha fingrene i kagedåsen først.
Tåbeligt ved jeg nu ikke rigtig, hvis alle danskere kunne trække deres afdrag fra i skat ville kun meget få betale skat i det her land.
Det er jo ikke anderledes, end hvis du som ganske normal lønmodtager tjener 450.000. Så starter du med at betale skat og derefter kan du bruge dine penge til eksempelvis at afdrage på en gæld.