Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Linkbuilding

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har ikke særlig meget forstand på SEO, så jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig her

mht. Linkbuilding, så har jeg ladet mig fortælle at et godt link kan være meget bedre end 100 dårlige links

jeg tror jeg har muligheden for at få klemt et link ind hos en af mine store konkurrenter der har en pr 4, jeg selv har en pr 0, konkurrenten sælger de samme varer som jeg gør

men er det korrekt at et rigtigt godt link kan være meget bedre end 100 dårlige links, så det kan betale sig at arbejde på at få dette link lagt op ?

mvh Klaus

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Net Media Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

I princippet kan et rigtig godt link være mere værd end 10.000 dårlige links, men det er en vurderingssag fra gang til gang.

Generelt vil jeg sige at hvis et link ligefrem er dårligt, så skal du slet ikke gå efter det, mens et godt link er værd at gå meget langt efter.

Mvh

Thomas

Prissammenligning på køkkenmaskiner og meget andet hos madmaskiner.dk

Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

tak for dit svar

Men hvordan ved du om det er et godt link, er det pagerank der skal være høj, skal hjemmesiden omhandle samme produkter eller emner som min side eller hvad Afgør om det er et link der er værd at gå efter?

Et dårligt link er det bare uden værdi, eller kan det lige frem gøre skade ?

Mvh Klaus

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Net Media Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Pagerank betyder ikke særlig meget mere. En link fra en side med relateret indhold er godt og hvis siden ovenikøbet ligger højt i søgeresultaterne hos Google, så er der en god chance for at det er et godt link.

Er siden aktiv, ligger den højt hos Google og har gjort det i længere tid, så er det nogle gode indikatorer.

Hvis du kender lidt til "backlink checker" programmer så kan du kigge på den pågældendes side link profil.

Er der mange links fra andre relateret sider og/eller fra andre pålidelige sider, så er det positivt.

Mvh

Thomas

Prissammenligning på køkkenmaskiner og meget andet hos madmaskiner.dk

Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Ok, den er jeg med på

Hvad med links fra min side (udgående links), til samarbejdspartnere, leverandører mm. Altså links til relavante sider med relevant indhold, har det nogen værdi for mig?

Mvh Klaus

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Net Media Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Udgående links til relevante sider, fra din egen side, vil få din side til at fremstå mere seriøs, men om det vil give en mærkbar effekt, rent placeringsmæssigt hos Google, det er nok mere tvivlsomt.

Det vil nok ikke have den helt store værdi for dig, rent SEO mæssigt, men en lille smule værdi vil det give dig, og mange bække små....

Det skal selvfølgelig ikke overdrives, da det vil nok vil give en negativ effekt i stedet for.

Mvh

Thomas

Prissammenligning på køkkenmaskiner og meget andet hos madmaskiner.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Net Media Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde overset dit spørgsmål om dårlige links kan gøre skade.

Dårlige links kan gøre stor skade, men det er heldigvis muligt at "reparerer" den skade som de forvolder ved hjælp af Googles disavow tool, men det er helst noget man skal undgå at komme ud i.

Prissammenligning på køkkenmaskiner og meget andet hos madmaskiner.dk

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

spotvvs.dk:

Hej Thomas,

tak for dit svar

Men hvordan ved du om det er et godt link, er det pagerank der skal være høj, skal hjemmesiden omhandle samme produkter eller emner som min side eller hvad Afgør om det er et link der er værd at gå efter?

Et dårligt link er det bare uden værdi, eller kan det lige frem gøre skade ?

Mvh Klaus

Hej Klaus,

Giver også lige et svar her, selv om Thomas har svaret fint.

Et godt link er at sammenligne med en anbefaling. Hvem vil du helst have en anbefaling fra i din branche?

Det kan være fint med en anbefaling fra Bolius.dk, men selvfølgelig også fedt med et link fra en stor brancheorganisation, det bedste ville selvfølgelig være at få en anbefaling fra en konkurrent, så kan det vel ikke være bedre, end når selv konkurrenten linker til en.

Så der er to primære faktorer: Trust værdi - hvor kendt og troværdig en side er det og Relevans - er det en side der handler om din niche. Det bedste link er en kombination af begge to, en stor side med troværdighed der handler præcist om din branche. Men en af delene er også fint. En avis er for eksempel meget bred i forhold til relevans, men meget troværdig, og en lille side der er meget relevant er også et godt link.

Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas og Erik,

Tak for jeres gode svar, de var meget brugbare

lige et sidste spørgsmål

jeg har haft flere ens shops f.eks. Www.spotel.dk men har for nyligt viderestillet dem til www.spotvvs.dk med en redirekt 301

de i indgående links der er på spotel.dk, hvad sker der med dem? Dvs. Den linkjuice som skulle have gået til spotel.dk, går det automatiks videre til spotvvs.dk ?

mvh Klaus

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, 301 overfører linkværdi som udgangspunkt, men Google har det seneste år været mindre venlig. Jeg har ofte set 301 re-directede sider stadig være indekseret. Desuden har Google meldt ud at 301 fra en underside til en forside ikke længere giver værdi, så hvis du laver 301 skal du redirecte underside til underside og de skal gerne handle om det samme. Så derfor: Tænk dig godt om fremover hvilke sider du vil satse på osv.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)