Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kontrakt med udlejer af lagerlokale

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle.

Jeg/vi har skrevet kontrakt med en svindler ang et lager lokale, vi er fraflyttet pga utæt tag mm.

vi slås nu omkring udgifter til et maling af et gulv mm.

vi har fra starten ville ha skrevet kontrakt således at det var vores APS der var lejer, så vi ikke hæftede personligt.

efter at vi har skrevet under, opdaged jeg at vores person nummere var skrevet ind i kontrakten, så han mener vi hæfter personligt. men der er fejl i den måde det er skrevet på.

Der er ikke de store summer vi taler om, men det er dog penge.

kontrakten er skrevet således.

lejer  xxxxxxxxxxxx "aps navn"

xxxxx navn lejer A   E MAIL OG TLF NUMMER

XXXXX navn lejer B   E MAIL OG TLF NUMMER

CVR. her står mit person nummer??   " er det gyldigt"

cpr. her står min makkers personnummer "lejer B" men der mangler et tal i de sidste 4 cifre" ??

mit spørgsmål er nu,

vi har ville skrive kontrakt med udlejer og vores Aps, ikke personligt. er kontrakten gyldig??

og hvis den er det, har vi så personligt fradrag for udgifter til advokat mm.

Alle svar er en hjælp.

god dag

Tilmeldt 29. Apr 15
Skrevet kl. 09:03

Tillæg til mit indlæg.

jeg er godt klar over vi har en kontrakt med udlejer, men jeg mener vi har den med vores Aps, ikke personligt.

mvh

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:44

silver66:

vi har ville skrive kontrakt med udlejer og vores Aps, ikke personligt. er kontrakten gyldig??

Selve kontrakten vil formentlig være gyldig, dette ud fra begrundelsen om at (jeg forudsætter) der er betalt husleje i lejeperioden, i har faktisk haft rådighed over et lokale.

Det næste må være fortolkningen af kontraktens enkelte bestanddele. Udgangspunktet for en erhvervslejekontrakt er aftalefrihed, så hvis det står skrevet er det aftalt og bindende. Men hvis det samme forhold kan fejltolkes, altså der står navnet på en (selvstændig juridisk) person i form af navnet på jeres selskab, men samtidig står der registreringsnummer på en anden (selvstændig juridisk) person i form af jeres CPR. Hvilket lidt firkantet betyder i begge har ret!

Men i kan jo ikke begge have ret! Så umiddelbart må den part som har penge tilgode indlede en inddrivelsessag også må byretten jo tage stilling til hvordan ordlyden skal tolkes i kontrakten, om det er ApS der har kontrakten eller jer selv personligt. (Med mindre en af parterne opgiver sit krav)

Mit umiddelbare bud på tolkningen afhænger lidt af nogle forhold/spørgsmål! Var det klart hvad lokalet skulle bruges til fra starten? Hvem har betalt huslejen/depositum? Er der eventuelt noget e-mail korrespondance mellem jer og udlejer som kan dokumentere hvad aftalen skulle have haft af indhold?

Tilmeldt 29. Apr 15
Skrevet kl. 10:15

Hej Jesper.

tak for hurtig svar.

jeg kan oplyse at det er vores aps der har betalt huslejen og depositum, og det er jo også vores aps der står på kontrakten, dog står der vores aps navn, og ikke vores aps navn efterfulgt af aps. ??

Han har jo grundlægende forsøgt at skrive vores cpr numre ind i kontrakten for at snyde os.

mvh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)