Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korrekt moms af varer købt online

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg køber en vare i en amerikansk online butik, hvor jeg kan indtaste mit cvr.nr, så står momsen ikke på den faktura man får. Og den skal så blot bogføres korrekt. Det er jeg med på.

Men nu er der nogle webshop, hvor man ikke kan indtaste sit cvr.nr og derfor står momsen på fakturaen. Måske jeg har misforstået noget, men er det rigtigt at den moms, skal man så have tilbage fra det pågældende land ?? Og at det er det samme som værende umuligt, hvordan skal dette så bogføres korrekt ?? :o)

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er med på at du skal bogføre med importmoms så du får den korrekt bogført OG angivet når du får fra udlandet uden moms

Hvis der så stadigt er moms på fordi udlandet kikser eller ikke forstår (og det er næppe USA der generelt ikke har moms - men forskellige andre skatter fra stat til stat) så skal du faktisk ha fat i sælger og få ny faktura. Du kan ikke normalt få det refunderet fra landet via momsrefusion med mindre det er en udgift du har haft under firma rejse I landet under momspligtig aktivitet. Moms på handler vil de normalt ikke refundere, det er noget man selv må få sælger til at udføre korrekt - eller finde en anden sælger  og ellers er det bare hele beløbet der skal bogføres på konto for import fra xxx af varer - eller ydelser og så korrekt importmoms beregning ud fra det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)