Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Database med mulighed for inddeling i kategorier og underkategorier

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Søren Møldrup Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er,

Jeg er på udkig efter en database med mulighed for at kunne inddele den oprettet data i flere kategorier og under kategorier.

Jeg skal ikke oprette persondata, men det giver et meget godt eksempel på, hvordan jeg ønsker at bruge databasen.

Eks.
Opretter jeg 100 personer med navn, adresse, postnummer, land, telefon, mobil, e-mail ect. Så vil jeg gerne have mulighed for at kunne trække data frem som jeg har behov for i det pågældende tidspunkt. Altså har jeg behov for at trække data frem omkring kvinderne skal skal jeg blot klikke i et afkydsnings felt eller lignende. Er det dem med fra et bestemt postnummer jeg vil trække frem klikker jeg i dette felt.

Databasen behøver ikke at være online, men der skal være mulighed for at alt info kan sammenspille med et website eller app.

Til orientering har jeg kigget lidt på Zoho Creator. Den har lidt af det skal bruge men jeg kan helt ærligt ikke finde rundt i det. Mere simpelt vil være fint.

Håber det giver mening.

Mvh.

Søren

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Søren

Jeg tror ikke at det er en Database du er på udkig efter, men en simpel applikation oven på en database ? jeg mener, stor set alle databaser kan understøtte det du har brug for, så databasen er nok ikke issuet her.

Nu kender jeg jo ikke detaljerne i dit behov, men i den helt simple udgave kunne dette nok løses med et simpelt regneark, måske en Pivot tabel ? eller måske en Microsoft Access løsning - Og skal du skridtet videre, (igen afhængigt af use-casen) og få opsat en simpel sqlite / mysql database på toppen, og så måske en mindre webapplikation til at lave opslag - Mulighederne er mange.

//Morten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil mene at fx Podio.com vil kunne det du savner... 

Alternativt, så kan det måske betale sig at smide 5-10.000 kr efter en programmør, der kan lave et simpelt system til dig online i en webbrowser, bag login - således at du har tingene som du vil. 

Jeg har tit lavet lign. opgaver for 5-10.000 kr.

Hvis du er interesseret, kan du bare maile.. jh@jannikhansen.co.uk 

Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Søren Møldrup Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for dit svar.

Jeg har også tænkt tanken, at en database kunne være for stor i første omgang. Med et simpelt regneark eller lignende kunne jeg nok komme langt nok. Jeg er nok heller ikke 100% afklaret mht. til inddeling og strategi i forhold til det jeg gerne vil. Så at starte med en over-kill database er ikke det bedste for mig.

/Søren

Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Søren Møldrup Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik

Har kigget kort på Podio.com hvilket udmiddelbart ser nemt og overskueligt ud. Prismæssigt er det også til at komme til for penge (Jeg er jyde ;-).

Jeg har også været i tanken om at sætte mig ned sammen med en programmør for, at få udviklet lige den database som jeg har behov for. Og det er nok det jeg skal på et senere tidspunkt. Lige nu er jeg i research fasen, hvis man kan kalde den det, så der er ikke lagt et budget endnu for projektet.

Men jeg har fundet din LinkedIn profil og vil gerne connecte hvis det er ok med dig? Altid godt at have adgang til en programmør.

/ Søren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)